دستگیری 621 سارق و مالخر در تهران

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 621 سارق و مالخر در بیست و هفتمین مرحله طرح رعد پلیس خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیست و هفتمین مرحله از طرح رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تلاش مأموران پیشگیری پلیس پایتخت رقم خورد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش و همکاری تمام کلانتری‌های سطح تهران و مجموعه پلیس پیشگیری و با اجرای 322 حکم قضایی همکاران بنده توانستند 621 نفر سارق و مالخر را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در این طرح 208 دستگاه خودرو و موتور سیکلت مسروقه و 43 هزار عدد از اموال مسروقه کشف و ضبط شد که 3 هزار دستگاه موبایل قطعه‌ قطعه شده از یک باند از سارقان کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد: در مجموع 958 فقره پرونده سرقت از منزل، خودرو،‌ موتورسیکلت و سرقت به عنف تشکیل شد و 22 باند سرقت شناسایی و منهدم شد.

وی درصد موفقیت بیست و هفتیمن مرحله طرح رعد را نسبت به تعداد پرونده‌های متشکله 64 درصد عنوان کرد و گفت:87 درصد مالباختگان نیز شناسایی شدند که اموالشان بعد از این برنامه عودت داده می‌شود.

سردار رحیمی ارزش اموال مسروقه مکشوفه را 10.5 میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: از 621 سارق دستگیر شده 308 نفر سابقه‌دار و 313 نفر فاقد سابقه بوده‌اند.

فرمانده انتظامی پایتخت به تلاش مأموران پلیس برای پاکسازی تمام نقاط تهران از حیث وجود مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در این طرح 38 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط، 5 باند خرده‌فروش مواد شناسایی و 240نفر از معتادان و خرده‌فروشان دستگیر شدند.

وی گفت: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق نیز دو باند قاچاق نیز شناسایی و منهدم شدند، 35 قاچاقچی در جنوب کشور کالای قاچاق را وارد می‌کردند دستگیر و 50 فقره پرونده تشکیل و 674 هزار انواع و ا قسام کالای قاچاق توقیف شد.

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را 4 میلیارد و 420 میلیون تومان ارزیابی کرد.

سردار رحیمی ادامه داد: در رعد27 ، تعداد 4 قبضه سلاح گرم، 17 قبضه سلاح سرد و 328 عدد انواع و اقسام مهمات جنگی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام این مطلب که بالغ بر 52 درصد سارقان تعدد جرم، سابقه زندان و دستگیری داشته‌اند افزود: متاسفانه این تعداد از سارقان بعد از آزادی دوباره به اقدامات مجرمانه خود بازگشته‌اند.

وی به برقراری دو جلسه قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت با همکاری روسای پلیس تهران و سه نفر از قضات ردیف یک اشاره و اظهار داشت: با مشارکت پلس و دستگاه قضایی بیش از 3 درصد کاهش بروز سرقت در تهران را داشت‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اتخاذ تصمیماتی در قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت خبر داد و گفت: در خصوص سارقانی که تعدد جرم داشتند و همچنین مجرمان زیر 18 سال تصمیماتی اتخاذ شده است.

سردار رحیمی در پاسخ به پرسشی درخصوص افزایش گوشی قاپی در سال جاری گفت: در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5 درصد افزایش موبایل‌قاپی داشته‌ایم البته باید گفت که 25 درصد افزایش کشف در سرقت گوشی و موبایل داشته‌ایم.

وی به شناسایی و انهدام سه باند از سارقان توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و گفت: از یکی از باندها حدود 100 گوشی موبایل کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت گفت: کار برخورد با موبایل‌ قاپان با جدیت در حال انجام است.

وی درخصوص سارقانی که با غصب عناوین اقدام به سرقت می‌کنند، گفت‌: ما از ابتدای سال چندین مورد داشته‌ایم که در پوشش مأمور و با غصب عنوان اقدام به اخاذی می‌کردند در این خصوص باید به مردم تذکر داد که اگر کسی خود را به عنوان مأمور معرفی می‌کند حتما از آنها مدرک شناسایی بخواهند، ماموران پلیس نیز موظف شده‌اند که در مواجهه با مردم و در انجام مأموریت خود را معرفی کنند و این بهترین شیوه برای شناسایی ماموران قلابی است؛ متاسفانه در یک پرونده فردی با غصب عنوان چندین روز از شهروندان در یک محله اخاذی می کرد و مردم از وی مدرک شناسایی نخواسته بودند؛ در اینجاست که هوشیاری شهروندان باید بیش از پیش لحاظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023058

وب گردی

وب گردی