دولت هیچ حمایتی از نوشت‌افزار ایرانی ندارد

سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار گفت: دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی ندارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز ، نشست خبری مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی امروز ۸ مردادماه با حضور سعید حسینی مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

حسینی در ابتدای این نشست گفت: بحث فرهنگی و رسانه‌ای شدن نوشت‌افزار بسیار مهم است و تاثیرگذاری جدی فرهنگی بر روی کودکان دارد. زیرا کودکان با کاراکترها و شخصیت‌هایی که بر روی دفتر یا صنایع فرهنگی استفاده می‌شود کودکان می‌کنند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار با اشاره به بحث اقتصادی نوشت افزارها تصریح کرد: ما تولیدات ایرانی داشتیم که برند چین بر روی آن حک می‌شد و یا خیلی از محصولات تولید نمی‌شد اما اتفاقات خوبی رخ داد و رسانه‌ها با کالاهای نوشت‌افزار همراه شدند و میان تولیدکنندگان این حوزه باور عمیقی شکل گرفت تا در این راه محصول جدید با خلق کاراکترهای جدید را تولید کردند.

حسینی بیان کرد: باید بگویم که حلقه مفقوده تولید ایرانی در زمینه نوشت‌افزار شکل گرفت و به نوعی آن ذائقه‌سازی شکل گرفت. ما به مرحله‌ای رسیدیم که مخاطب از طراحی، شخصیت و... کالاهای ایرانی نوشت‌افزار بسیار راضی است و برند ایرانی را می‌شناسند و آن را حمایت می‌کنند.

او در ادامه افزود: عمدتا حامی اصلی این جریان مردم و رسانه‌ها بودند اما دولت هیچ حمایتی در این زمینه نداشته است و حتی باید بگویم که اگر هم کمکی نمی‌کنند سنگ‌اندازی هم نشود ما راضی هستیم. البته ما اگر اسمی از کمک می‌آوریم تنها کمک مالی نیست بلکه کمک در زمینه تسهیل‌گری و توسعه محصولات منظورمان است.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار به بند هفت‌برابری کاغذ و افزایش هزینه‌ها گفت: چه منطقی دارد که ۷برابر قیمت کاغذ گران شده است حتی از بالا رفتن قیمت دلار هم قیمت کاغذ بالاتر است فقط یکسری افراد سودجو در این زمینه فعالیت می‌کنند که برای ما هم مجهول است چرا این کالای مصرفی باید با هزینه بالای چند برابر به دست مخاطب برسد. اما هیچ ارزی به کاغذ اختصاص داده نشده است و متاسفانه شاهد این گرانی هستیم.

حسینی ادامه داد: تمام این ارزها احتکار و دلالی شده برای برخی از افراد که دولت هیچ‌گونه نظارتی بر این موضوع ندارد و محصولی صنایع فرهنگی با هزینه بالا به دست مخاطب می‌رسد. با توجه به بالارفتن هزینه کالاهای خارجی بهترین فرصت است که دولت از تولیدکننده داخلی حمایت کند تا بسیاری از محصولات صنایع فرهنگی در کشورمان تولید شود و به دست مخاطب برسد. ما هنوز کاراکتر محبوب برای صنایع فرهنگی نداریم و در این زمینه باید فعالیت‌های گسترده داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار، افتتاحیه این نمایشگاه ۱۴ مرادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

او با اشاره به این موضوع که بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل مشکل اقتصادی در زمینه کاغذ دیگر نمی‌توانند دفتر تولید کنند، گفت: پیش‌بینی ما این است که تولید بسیار بسیار کم شده و حتی قدرت خرید مردم در این زمینه پایین آمده است. البته امسال بیش از ۱۰۰تولیدکننده در نمایشگاه نوشت‌افزار حضور دارند.

حسینی گفت: آموزش و پرورش می‌تواند در لایه‌های ایجابی و سلبی در این زمینه کمک خوبی به نوشت‌افزار کند و کالاهای ایرانی را به کودکان معرفی کنند اگر مسئولان هوشمند باشند می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1023070

وب گردی

وب گردی