صرفه جویی ۱۰ میلیون یورویی با تولید صافی دیالیز در کشور

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: با انتقال تکنولوژی تولید صافی دیالیز به کشور شاهد صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون یورویی خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عصر امروز مراسم امضای تفاهم‌نامه انتقال تکنولوژی از یک شرکت سوئیسی به شرکت ایرانی در جهت تولید صافی همودیالیز با حضور مدیر عامل سازمان بیمه سلامت و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار شد.

سالیانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار صافی دیالیز در کشور مصرف می‌شود که با این تفاهم‌نامه ۲ میلیون صافی دیالیز در کشور تولید و در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

بر اساس این تفاهم‌نامه شرکت ایرانی تحت لیسانس کشور سوئیس کار خود را آغاز خواهد کرد و انتقال تکنولوژی ظرف یک مدت یک سال انجام خواهد شد.

سالیانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار صافی دیالیز در کشور مصرف می‌شود که با این تفاهم‌نامه ۲ میلیون صافی دیالیز در کشور تولید و در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از حمایت‌های بیمه سلامت از صنعت داروسازی تشکر می‌کنم، محصولی که انتخاب شده نیاز بسیار اساسی برای کشور است. تکتولوژی جدیدی که در غالب صافی همودیالیز وارد کشور می‌شود برای کشور استراتژیک است و حیات تعداد زیادی از بیماران به این محصول وابسته است.

وی گفت: مردم ما تحریم‌ها را با موفقیت پشت سر می‌گذارند و همکاری دوستان ایران در زمان تحریم به یاد مردم خواهد ماند.

طاهر موهبتی مدیر عامل بیمه سلامت در این مراسم گفت: رئیس جدید سازمان غذا و دارو کمک خواهد کرد تا دوران تحریم ظالمانه پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: حدود 6 میلیون نیاز ما به مصرف صافی دیالیزبود و حدود 2 تا 3 میلیون صافی دیالیز از خارج از کشور وارد می‌شود و تولید صافی در کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز ایران تامین می‌شود.

موهبتی گفت: ورود به بازار اقتصادی دنیا مورد توجه صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی ایران قرار دارد و با این اقدام، حدود ۱۰ میلیون یورو از خروج ارز کشور جلوگیری می‌شود. کشورهای قدرتمند قابل اعتماد نیستند و ما باید به توان متخصصان داخلی امید داشته باشیم.

حدود 6 میلیون نیاز ما به مصرف صافی دیالیزبود و حدود 2 تا 3 میلیون صافی دیالیز از خارج از کشور وارد می‌شود و تولید صافی در کشور ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز ایران تامین می‌شود

وی اضافه کرد: ظرفیت انتقال تکنولوژی در کشور وجود دارد و در این تفاهم‌نامه نیز به ورود تکنولوژی به روز و با کیفیت تاکید شده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1023104

وب گردی

وب گردی