تعیین سقف حقوق استادان در روند علمی دانشگاه‌ها تاثیرگذار است

استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: تعیین سقف حقوق اعضای هیئت علمی منصفانه نیست و در روند علمی وآموزشی دانشگاه‌ها نیز ممکن است تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصوبه کمیسیون تلفیق در راستای منع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در لایحه بودجه 97 در سال گذشته حواشی متفاوتی را به همراه داشت. موضوع تعیین سقف برای حقوق اعضای هیئت علمی در سال جدید نیز پس از ارسال نامه رئیس مجلس به رئیس دولت وارد مرحله جدیدی شد، بسیاری ار استادان نسبت به تفسیر اشتباه این قانون اعتراض دارند.

اصغر محمدمرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به قانون تعیین سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی اظهار کرد: استاد دانشگاه نسبت به سابقه و تجربه‌ای که دارند، حقوق و مزایا دریافت می‌کنند. زمانی که برای حقوق آن‌ها سقفی در نظر گرفته می‌شود، برای تمامی آن‌ها مشکل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: باید به جوانان میدان داد، این افراد باید وارد جامعه شده و فعالیت کنند؛ اما در نظر گرفتن سقف چه برای استادان جوان و چه با تجربه برای آنان مشکلاتی را در پی داشت.

به گفته محمدمرادی، تعیین سقف حقوق استادان منصفانه نیست و در روند علمی آموزشی دانشگاه‌ها نیز ممکن است تاثیرگذار باشد.

استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: در صورت اعمال قانون تعیین سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی، باید برای استاد شرایطی ایجاد شود که ارتباط وی با صنعت، بهبود پیدا کند؛ همچنین باید امکاناتی در راستای افزایش ارتباط وی با منابع آموزش و پژوهش که به عنوان عناصر اصلی تولید به شمار می‌روند، در اختیار استادان قرار گیرد. عمدتاً دانشگاه‌ها نسبت به فراهم کردن مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد، ورود نمی‌کنند و خود استادان با صنعت ارتباط برقرار می‌کنند تا بلکه بتوانند با این حوزه قرارداد‌هایی منعقد کنند.

وی در پایان تأکید کرد: به‌طور کلی می‌توان گفت استادان باید از لحاظ مالی تأمین شود تا بتوانند به راحتی با آخرین دستاوردهای علمی، آخرین مقالات، مجلات و کتب تألیف شده در دنیا ارتباط برقرار کند. این ارتباط با در نظر گرفتن سقف حقوق نمی‌تواند آن‌طور که باید محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023107

وب گردی

وب گردی