آمریکا یک شهروند کره‌شمالی را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا یک مقام تجاری کره‌شمالی را به اتهام دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه یک مقام تجاری کره‌شمالی را که در ویتنام مستقر بود به دلیل تلاش برای دور زدن تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ در زمینه صنایع تسلیحاتی تحریم کرد.

«سیگال مندلکر» معاون اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: «"کیم سو ایل" تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض و از برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی حمایت کرده است.»

بر اساس اعلام مندلکر، کیم سو ایل، به عنوان عاملی برای وزارت صنایع مهمات‌سازی کره شمالی فعالیت می‌کرده است.

وی اوایل سال 2019 اقدام به صادرات زغال سنگ،‌کنستانتره سنگ تیتانیوم و دیگر محصولات داخلی کره شمالی کرده است. وی کالای مختلفی را به کره وارد و از این کشور صادر می‌کرد و در تامین کشتی‌های مورد نیاز برای صادرات و واردات کالا به کره‌شمالی فعالیت می‌کرد.

این تبعه کره‌شمالی همچنین مسئول صادرات کالاهای ویتنامی به چین، کره شمالی و دیگر کشورها بوده است و از این طریق ارز خارجی مورد نیاز دولت کره‌شمالی را تامین می‌کرده است.

در پی این تحریم‌ها، تمامی اموال و دارایی کیم سو ایل، در آمریکا و اموالی که تحت اختیار شهروندان آمریکایی باشد، بلوکه شده و باید به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارش داده شود.

آمریکا و کره‌شمالی از سال گذشته وارد مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شده‌اند. «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نخستین دیدار خود در سنگاپور در ژوئن سال گذشته درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به توافق رسیدند اما دومین نشست آنها در ویتنام که در فوریه برگزار شد بدون هیچگونه نتیجه‌ای و در پی زیاده‌خواهی آمریکا به شکست انجامید.

کد خبر: 1023108

وب گردی

وب گردی