رایزنی با عربستان برای استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت حجاج

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به رایزنی با عربستان برای استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت حجاج گفت: هنوز جواب قطعی از سوی کشور عربستان دریافت نکرده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به ایجاد زمینه برای استفاده هواپیما‌های سایر شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت زائرین گفت: از عربستان درخواست شده تا بتوانیم از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای پرواز‌های بازگشت حجاج استفاده کنیم که هنوز خبر موثقی در این باره نداریم و این کشور جواب قطعی و رسمی به ما اعلام نکرده است.


وی با بیان اقدامات جهادی برای اعزام به موقع حجاج به عربستان از طریق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، افزود: با وجود محدودیت‌هایی که عربستان برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال حجاج در نظر گرفت تلاش کردیم تا با همکاری کلیه عوامل دخیل در عملیات حج شامل خدمات فرودگاهی، شرکت فرودگاه‌ها، گذرنامه، پلیس و گمرک پرواز‌ها بدون وقفه انجام شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: تا کنون پرواز‌های حج با کمترین تأخیر انجام شده و در برخی پرواز‌های شهرستان‌ها زودتر از زمان مقرر انجام شد که این رکوردزنی جدید از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی است.


سامانی با اشاره به لزوم موافقت عربستان برای استفاده از ظرفیت سایر شرکت‌های هواپیمایی برای بازگشت حجاج گفت: در صورت موافقت عربستان با در خواست ایران می‌توانیم از ظرفیت‌ها شرکت‌های هواپیمایی دیگر برای انتقال حجاج استفاده کنیم که هواپیمایی جمهوری اسلامی از این موضوع استقبال می‌کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1023141

وب گردی

وب گردی