ارجاع پرونده ۷۰ شرکت متخلف در واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ به قوه‌قضائیه

نماینده کبودرآهنگ در مجلس از ارجاع پرونده ۷۰ شرکت متخلف در واردات کالا با ارز۴۲۰۰ به قوه‌قضائیه از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی‌ مجلس شورای اسلامی از ورود قوه مقننه به بحث واردات کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی خبر داد و گفت: برخی افراد ارز دولتی را برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند اما یا این اتفاق نیفتاده یا اگر وارداتی هم صورت گرفته، کالاها با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان نرسیده است.

وی با بیان اینکه مجلس از دستگاه‌های متولی که ارز 4200 تومانی را به واردکنندگان اختصاص داده‌اند خواسته تا اطلاعاتی را به نمایندگان ارائه کنند، ادامه داد: اخیراً نیز بانک مرکزی آماری از اختصاص ارز دولتی به واردکنندگان را در اختیار رئیس‌جمهور قرار داده است.

نماینده کبودرآهنگ در مجلس اضافه کرد: بنده از آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز سوالی در این مورد داشتم که وی اعلام کرد 70 شرکت داشته‌ایم که در اختصاص ارز 4200 تومانی به آنها تخلفاتی صورت گرفته که آنها را به قوه‌قضائیه معرفی کرده‌ایم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه قوه‌قضائیه نیز به موضوع اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی ورود کرده است، اظهار داشت: امیدواریم قوه‌قضائیه هرچه سریعتر به پرونده این متخلفان رسیدگی کند.

تسنیم

کد خبر: 1023168

وب گردی

وب گردی