مسابقات ورزش‌های الکترونیک کشور در واحد قزوین برگزار می‌شود

سرپرست انجمن ورزش‌های الکترونیک گفت: امیدواریم طی تفاهم‌نامه‌های مختلف بتوانیم مجموعه مشترکی با دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد کنیم تا دانشجویان از این رشته استفاده کنند.

ابوذر بابارضا سرپرست انجمن ورزش‌های الکترونیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص مهم‌ترین برنامه‌های انجمن ورزش‌های الکترونیک گفت: ورزش‌های الکترونیک در سال 1385 زیر نظر سازمان تربیت بدنی تاسیس شد و از آن سال انجمن، فعالیت های مختلفی داشته است و تاکنون لیگ منسجم و سازماندهی شده در این رمینه ایجاد نکردیم.

وی افزود: لیگ یک مسابقات ورزش‌های الکترونیک دوره‌ای مدت‌دار است و در سال‌های گذشته فقط مسابقات گروهی به صورت پراکنده و در زمان کوتاهی برگزار شده و به همین خاطر قصد داریم تا در دوره جدید انجمن، لیگ‌ حرفه‌ای و منظم برگزار کنیم. کسانی که در این مسابقات استعداد بالایی داشته باشند در حاشیه مسابقات لیگ برتر شناسایی خواهند شد تا به مسابقات جهانی اعزام شوند.

بابارضا ادامه داد: اعزام هایی به صورت پراکنده به مسابقات جهانی داشتیم؛ اما نفرات با برگزاری دیدار های انتخابی مشخص می شدند اما در این دوره به منتخبان بهترین تیم‌ها به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

سرپرست انجمن ورزش های الکترونیک ایران اظهار کرد: سازوکار انجمن ورزش های الکترونیک یک سازمان جهانی آی.ایی.اس.اف دارد و آیین نامه ها و مقررات مسابقات در این سازمان تدوین شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به قراردادی که فدراسیون فوتبال با فیفا داشته است کمیته ای با همکاری انجمن ورزش های الکترونیک و کمیته مجازی فدراسیون فوتبال تشکیل شده که در این راستا اقدامات لازم انجام دهیم و رشته ورزش‌های الکترونیک را از پراکندگی دربیاوریم.

بابارضا عنوان کرد: از سری اقدامات مشترکمان با دانشگاه آزاد اسلامی در شهریور ماه خواهد بود که با همکاری واحد قزوین به عنوان میزبان مسابقات ورزش های الکترونیک، ظرفیت سازی کنیم. امیدواریم در فرصت های بعدی طی تفاهم نامه های مختلف بتوانیم مجموعه مشترکی ایجاد کنیم تا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از این رشته استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023176

وب گردی

وب گردی