حمایت از تحصیل در دانشگاه‌های برتر جهان با هدف ارتقای سطح علوم انسانی ایران

مؤسسه حامی علوم انسانی به دانشجویانی که برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر و معتبر جهان پذیرش گرفته‌اند، کمک‌هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مؤسسه حامی علوم انسانی به دانشجویانی که برای تحصیل در رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر و معتبر جهان پذیرش گرفته‌اند، کمک‌هزینه تحصیلی اعطا می‌کند. حامی از این دانشجویان انتظار دارد پس از اتمام تحصیلات با مراجعت به کشور، امکان انتقال دانش کسب شده، ارتقای سطح علوم انسانی در ایران و موجبات اعتلای علمی کشور را فراهم آورند.

هدف مؤسسه از ارائه بورسیه تحصیلی به طور مشخص افزایش تعداد دانش‌آموختگان رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه‌های برتر جهانی و از این طریق ارتقای سطح «آموزش» و «پژوهش» علوم انسانیِ کارآمد در کشور است.

افراد مستعدی که در رشته­‌های علوم انسانی از دانشگاه­‌های برتر این رشته موفق به اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری شوند یا مشغول به تحصیل بوده و متعهد به بازگشت به کشور پس از اتمام تحصیلات و تجربه‌اندوزی در محیط­‌های علمی و پژوهشی باشند، واجد شرایط هستند. همچنین افرادی که موفق به اخذ کمک‌هزینه تحصیلی کافی از دانشگاه مقصد یا سایر سازمان­‌ها و نهادها نشده باشند، می­‌توانند برای دریافت کمک‌هزینه تحصیلی از این مؤسسه اقدام کنند.

میزان کمک‌هرینه بورسیه تحصیلی حامی تا سقف 35 هزار دلار و فقط برای سال اول تحصیلی خواهد بود. همه رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی مورد حمایت مؤسسه حامی هستند. اولویت‌های مؤسسه برای اعطای «کمک‌هزینه فرصت مطالعاتی حامی» به ترتیب «رشته‌های ارتباطات، حقوق، روابط بین‌الملل، سیاست‌گذاری عمومی، علوم‌سیاسی و مدیریت»، «آموزش، علوم تربیتی، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی»، «ادبیات، الهیات، باستان‌شناسی، تاریخ، روانشناسی، فلسفه و منطق» و اقتصاد و مالی است. رشته اقتصاد به این جهت در اولویت آخر قرار داده شده که در حال حاضر موسسه به دانشجویان ایرانی که از ۲۰ دانشگاه برتر دنیا در این رشته پذیرش داشته باشند، بورسیه اعطا می‌کند.

حداقل نمره زبان برای دوره‌هایی که به زبان انگلیسی هستند، حداقل نمره از تافل ۹۴، حداقل نمره از آیلتس ۷ یا نمره معادل از امتحانات زبان تخصصی دیگر است. نمره زبان انگلیسی برای برنامه‌هایی است که به زبان انگلیسی هستند و برای برنامه‌هایی به زبان­‌های دیگر، مدرکِ همان زبان مورد نیاز است.

پس از به پایان رسیدن مهلت ثبت نام، بررسی درخواست‌ها آغاز شده و بر اساس معیارهایی که در سایت حامی ذکر شده، متقاضیانی که دارای رزومه‌های قوی‌تری هستند به مصاحبه دعوت می‌شوند. سپس با توجه به منابع مالی مؤسسه، افراد برتر برای استفاده از این کمک‌هزینه انتخاب خواهند شد. البته به علت محدود بودن منابع، کمک‌هزینه تحصیلی به همه واجدین شرایط تعلق نمی‌گیرد.

آخرین مهلت ارائه درخواست برای بورسیه تحصیلی 10 مردادماه و آخرین مهلت ثبت‌نام برای کمک‌هزینه فرصت مطالعاتى تابستان ۹۸، سه‌شنبه 15 مرداد است.

حامی از سال ۱۳۸۵ اقدام به شناسایی و حمایت از دانشجویان برتر رشته‌های علوم انسانی کرده‌ و تاکنون اعطای بورسیه سالانه برای ادامه تحصیل در این رشته‌ها مهم‌ترین فعالیت آن بوده است که تاکنون 15 نفر برای استفاده از آن برگزیده شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023191

وب گردی

وب گردی