ضرورت مقابله با باندهای فساد و جریان‌های انحرافی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی بر مقابله با جریان‌های انحرافی و باندهای فساد در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و توجه به حفاظت از اسناد و مدارک را یکی از وظایف مهم روسای واحدها دانست‌.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه، ویژه رؤسا و سرپرستان جدید الانتصاب، اظهار کرد: مسئولیت مدیران دانشگاهی بسیار سنگین است و مدیران باید به اصول آن پایبند باشند؛ خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی قرار گرفته است که به سمت دانشگاه تراز انقلاب در حال حرکت است.

وی افزود: باید تمام فرصت ها را غنیمت بشماریم و زمان را هدر ندهیم؛ در واقع نباید دقایق و ساعت های طلایی را برای انجام فعالیت های انقلابی از دست دهیم.

موسوی ادامه داد: مقام معظم رهبری مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی را، مجموعه ای کاربردی می دانند و انتصاب دکتر ولایتی برمنسب هیات امنا و هیات موسس این دانشگاه، مهر تاییدی بر این موضوع است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسئولان واحدهای دانشگاهی، فرمانده میدان هستند و باید مهندسی و معماری سیاست های کلان دانشگاه را به بهترین شکل انجام دهند؛ این فرماندهی باید به صورت جامع و کامل صورت بگیرد تا شاهد تحولات گسترده در دانشگاه باشیم.

وی با اشاره با نقش اصلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهد به نقش اصلی خود در آموزش عالی برسد، نیازمند تحول گسترده در حوزه های مختلف است؛ این دانشگاه با داشتن تعداد بالای دانشجویان نقش موثری را در رویدادهایی مانند انتخابات دارد و می تواند در این حوزه بصیرت افزایی کند.

موسوی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ۲۵ هزار عضو هیات علمی و ۳۰ هزار کارمند می تواند نقش موثری در حوزه فرهنگی داشته باشد خاطرنشان کرد: موضوع عفاف و حجاب که امروز جزو محورهای مقاومت در برابر استکبار جهانی است باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد. بسیاری از دانشجویان آگاهی کافی را در خصوص اهمیت عفاف و حجاب ندارند و مدیران وظیفه دارند که به صورت ایجابی و با برگزاری نشست های هم اندیشی، این موضوع را تبیین کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تشویق دانشجویان محجبه و تکریم جایگاه آنان در کلاس های درسی اضافه کرد: اگر در این حوزه نماد سازی صورت بگیرد، باعث می شود که روی دیگر دانشجویان اثر‌گذار باشد؛ این موضوع را می توانیم با برگزاری جلسات متعدد بررسی و تبیین کنیم.

وی افزود: توجه به حوزه عفاف و حجاب، از آندلوسیزه شدن جامعه جلوگیری خواهد کرد.

موسوی با تاکید بر توجه به اصل پیشگیری و همکاری همه بخش های دانشگاه با مرکز حراست گفت: تشکیل جلسات هم اندیشی میان بخش های نظارتی و صیانتی به صورت ماهانه، ساماندهی کمیته های انتظامی و انضباطی، پرهیز از بروز رفتارهایی که زمینه ساز مشکلات روحی و روانی دانشجویان می شود، انجام اقدامات به موقع برای فعالیت های حراستی، ضرورت مقابله با اسراف و مدیریت هزینه ها، تقویت نظارت سازمانی بر عملکرد کارمندان دانشگاه و استعلام افراد برای گرفتن مسئولیت قبل از صدور حکم،از جمله اقداماتی است که مدیران دانشگاهی باید در همکاری با حراست دانشگاه انجام دهند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح عنوان کرد: هر کدام از روسای واحدهای دانشگاهی در صورت سفر به خارج از کشور، باید یکی از عناصر حراست همراه آنان باشد تا از بروز مشکلات امنیتی احتمالی جلوگیری شود؛ پرهیز از انعقاد قرار داد با افراد و پیمانکارانی که دارای سابقه تخلف و لیست سیاه در کارنامه خود هستند، از جمله مواردی است که باید مد نظر روسای واحدها قرار بگیرد؛ همچنین به‌کار‌گیری نیروهای متخصص و انقلابی نیز، یکی از وظایف اصلی مدیران دانشگاهی است‌‌.

موسوی در پایان بر مقابله با جریان های انحرافی و باندهای و فساد در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و توجه به حفاظت از اسناد و مدارک را یکی از وظایف مهم روسای واحدها دانست‌.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023203

وب گردی

وب گردی