خوابگاه ریحانه در آتش سوخت/ معاون فرهنگی: اتفاق خاصی نیفتاده!

خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به علت اتصالی برق در آتش سوخت، با این حال معاون فرهنگی این دانشگاه اعتقاد دارد اتفاق خاصی در این خوابگاه نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی پیش خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دچار آتش‌سوزی شده و به‌دنبال آن پیامی در شبکه‌های مجازی دست‌به‌دست شد که در آن نوشته بود: در دانشگاه ما زمانی که مشکل کوچکی پیش می‌آید، آن‌قدر به این مشکل رسیدگی نمی‌کنند تا مشکل به حساب دانشگاه رسیدگی می‌کند.

در ادامه این پیام دانشجویان از آتش سوزی خوابگاه یاد کرده بودند، گویا پیش‌تر هشدارهایی توسط دانشجویان در زمینه اتصالی برق به گوش مسئولان رسیده بود؛ اما صدای دانشجویان شنیده نشد و آتش به جان خوابگاه افتاد.

میترا شاهی زاده دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حادثه آتش سوزی خوابگاه ریحانه اظهار کرد: خوابگاه ریحانه دارای مشکل اتصالی برق بود، چندین بار این موضوع به گوش مسئولان رسیده بود، خود من هم چندین بار با معاون فرهنگی صحبت کرده بودم. ادعای مسئولان حاکی از آن بود که اوضاع درست می‌شود و اتفاق خاصی برای دانشجویان رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: قبلاً نیز شاهد اتصالی برق در این خوابگاه به صورت سطحی بودیم. مدتی پیش نگهبانی و طبقه دوم این خوابگاه بر اثر اتصالی برق آتش گرفت.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زمانی که دانشجویان با معاونت فرهنگی تماس گرفته و در زمینه وقوع این حادثه گلایه‌هایی را مطرح کردند، وی مدعی شد این حادثه تنها یک حادثه اتصالی کوچک بوده و مشکلی برای فردی ایجاد نمی‌شود. در حال حاضر طبقه دوم این خوابگاه سوخته است، چطور می‌توان این اتفاق را مشکلی جزئی و اتصالی کوچک قلمداد کرد.

وی افزود: متأسفانه معاونت‌های دانشگاه از ما حمایت نمی‌کنند و به مشکلات رسیدگی نمی‌کنند، من در صورت وقوع مشکل به طور مستقیم با وزارت علوم ارتباط برقرار می‌کنم زیرا می‌دانم مسئولان به من توجهی نمی‌کنند.

شاهی‌زاده بیان کرد:‌ براساس ادعای دانشجویانی که در خوابگاه ریحانه ساکن هستند، این خوابگاه از دانشجویان 2 میلیون و 400 هزار تومان شهریه می‌‌گیرد و در مقابل کمترن امکانات را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. در واحد‌های 2 نفره این دانشگاه 4 نفر و در واحدهای 4 نفره این دانشگاه 6 نفر ساکن هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ساکنان این خوابگاه مدعی هستند که بارها تأسیساتی‌ها درباره اتصال برق‌های این خوابگاه هشدار داده‌اند. زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، مسئولان مدعی می‌شوند که روشن گذاشتن برق‌های خوابگاه توسط دانشجویان علت وقوع حوادثی از این دست بوده است.

معاونت فرهنگی گوشی را روی پدرم قطع کرد

مریم یکی از دانشجویان ساکن این خوابگاه است. وی و هم‌خوابگاهی‌اش به تازگی بینی خود را عمل کرده بودند؛ اما تمام داروهای آن‌ها در جریان آتش سوزی خوابگاه از بین رفته است. مریم درباره نحوه وقوع این حادثه گفت: بخشی از داروهای پوست، جراحی و صابون‌های مخصوصی بود که به دستور پزشک تهیه کرده بودیم، روی میز کنار فیوز و بخشی از آن‌ها روی جاکفشی بود. بخشی از این داروها در آتش سوخته و برخی دیگر بر اثر گرما و حرارت زیاد مچاله شده بودند.

وی ادامه داد: ما داروها را به رئیس امور خوابگاه نشان دادیم و از آن‌ها خواستیم که داروها را برای ما تهیه کنند، به ما می‌گویند به داروخانه مراجعه کنید شاید بتوانید از این داروها استفاده کنید. حرارتی را در نظر بگیرید که اسپیلت را ذوب کرده؛ چطور این داروها را می‌توان استفاده کرد؟ تهیه دارو تنها با ارائه تأییده داروخانه مبنی بر فاسد بودن دارو امکان پذیر است، البته به ما گفتند پس از ارائه‌ تاییدیه باید بررسی کنیم تا ببینیم چه باید بکنیم.

مریم بیان کرد: هیچ فردی پاسخگوی خساراتی که به ما وارد شده نیست، لباس‌های ما به شدت دود گرفته است و قابل پوشیدن نیست. در حال حاضر با توجه به اینکه در حال سپری کردن دوران نقاهت هستیم، امکان شست‌وشوی این حجم لباس برای ما فراهم نشده است. ما برای خرید دارو لباس نداریم، امکان استفاده از لباسشویی خوابگاه نیز وجود ندارد حال باید به امید آمدن تأسیسات باشیم تا بلکه بتوانیم به داروخانه برویم.

وی افزود: پدر من با معاونت فرهنگی دانشگاه تماس گرفت، به محض اینکه خود را معرفی کرد، وی تلفن را روی پدرم قطع کرد و دیگر پاسخ تماس‌هایش را نداد. صدای ما به هیچ‌جایی نمی‌رسد.


اتفاق خاصی در این خوابگاه نیفتاده است

شنیدن حرف‌های این دانشجو کافی بود که ایسکانیوز با عبدالعظیم نجاتی زاده معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تمتس گرفته و علت این حادثه را جویا شود. اگر چه تماس‌های خبرنگار در ساعات اولیه حادثه بی‌پاسخ ماند؛ اما ساعاتی پس از وقوع حادثه، آقای معاون فرهنگی بدون اینکه بداند مخاطب پشت خط چه کسی بوده است، با خبرنگار ایسکانیوز تماس گرفت.

نجاتی زاده در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر علت وقوع آتش سوزی در خوابگاه ریحانه مدعی شد اتفاق خاصی در این خوابگاه نیفتاده و این اتفاق معمولی بوده است!

به گفته وی، هیچ فردی در این حادثه دچار آسیب نشده و صدمه ندیده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی هرمزگان حادثه آتش‌سوزی را اتصالی کوچک خواند و اعلام کرد که اقدامات لازم برای رفع این مشکل سریعاً صورت گرفت.

وی منکر تذکرات قبلی شورای صنفی این دانشگاه در زمینه مشکلات خوابگاه ریحانه شد و گفت: این خوابگاه مناسب است و نظارت‌های لازم از سوی تأسیسات ناظران فنی خوابگاه صورت می‌گیرد. جرقه‌ از جمله حوادثی است که امکان وقوع آن وجود دارد اما شکر خدا به‌موقع به این حادثه رسیدگی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023254

وب گردی

وب گردی