گام‌های شتابان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مسیر بین المللی شدن

رئیس اداره امور بین الملل و همکاری‏ های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از بین‏ المللی شدن این واحد دانشگاهی در راستای تعامل و جذب دانشجویان خارجی سخن گفت.

طه پیام رئیس اداره امور بین الملل و همکاری‏ های علمی واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در اردبیل اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مسیر بین‏ المللی شدن با گام‏ های شتابان حرکت می‏ کند.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل‏ های سازمان مرکزی، واحد اردبیل یکی از 38 واحد دانشگاهی است که اجازه‏ جذب دانشجویان خارجی را دارد.

پیام با اشاره به فعالیت ‏های انجام شده، افزود: از آذرماه سال گذشته برنامه‏ ریزی برای جذب دانشجویان خارجی شروع و با برگزاری جلسات هفتگی با حضور مسئولین و همکارانی که تجربه‏ ی تحصیل در یک کشور خارجی را دارند، ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شورای جذب دانشجویان غیر‏‏ایرانی زمینه ‏ی جذب و امکانات دانشگاه از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی را بررسی و سپس کشورهای هدف مشخص و در این راستا، کارگروه‏ های تخصصی تشکیل شده است.

پیام کشورهای هدف را همسایه‏ های شمالی و کشور عراق و سوریه برشمرد و افزود: چهار کارگروه در حوزه‏ ی زبان انگلیسی، عربی، ترکی و آذری تشکیل شد که وظیفه‏ ی بررسی ویژگی‏ های فرهنگی و اجتماعی کشور‏های هدف و مطالعات جنبی در خصوص شیوه‏ ی جذب داشجویان از این کشورها براساس علاقه جوانان را برعهده دارد.

وی با یادآوری اهمیت دانشجویان خارجی برای جامعه و دانشگاه، گفت: بین المللی شدن یک دانشگاه نشان از جهانی‏ شدن در آموزش عالی می‏ باشد و در شرایط کنونی فرهنگ، فناوری و اقتصادی جهان، جذب دانشجویان خارجی موجب مشارکت فعال در روند جهانی تولید علم و تسهیل انتقال فناوری و غنی ‏شدن فرآیند آموزش می‏ شود.

پیام مزایای بین‏ المللی شدن دانشگاه را ارتقای هویت ملی، ابزار معرفی فرهنگ ملی، رشد پیوندهای اقتصادی و ارتقای تفاهم و درک متقابل بین‏ المللی عنوان و بیان کرد: جذب دانشجو همراه با تأثیر در افزایش منابع مالی، افزایش سرمایه‏ ی فرهنگی، افزایش سرمایه‏ ی اجتماعی و افزایش کیفیت آموزش و پژوهش هم می‏ شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023282

وب گردی

وب گردی