400 کانون هلال احمر در واحدهای دانشگاه آزاد فعالیت دارند/ برگزیدگان اردوهای فرهنگی به سفر عتبات اعزام می شوند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  400 کانون هلال احمر در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارد و علاوه بر این 400 کانون، هزاران دانشجوی این دانشگاه در کانون های قرآن و عترت، مهدویت، کانون های اجتماعی و ده ها عنوان دیگر فعال هستند که برخی از این کانون ها بیش از 600 تا هزار عضو دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم اختتامیه بخش خواهران و افتتاحیه دوره برادران اولین اردوی آموزشی مهارتی ـ معرفتی هلال معرفت رضوی ویژه کانون های هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مسئولان هلال احمر، نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیران دانشگاهی به میزبانی واحد نیشابور برگزار شد.

دکتر کلانتری در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی گفت: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری جهان محسوب می‌شود که در کشور و منطقه بی نظیر و در سطح بین الملل کم نظیر است و یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که تمام برنامه ها، امکانات و فعالیت های آن براساس پشتیبانی مردم تدارک دیده شده است و به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه مردمی و غیرانتفاعی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از دو هزار کانون دانشجویی فعال دارد، خاطرنشان کرد: 400 کانون هلال احمر در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارد و علاوه بر این 400 کانون، هزاران دانشجوی این دانشگاه در کانون های قرآن و عترت، مهدویت، کانون های اجتماعی و ده ها عنوان دیگر فعال هستند که برخی از این کانون ها بیش از 600 تا هزار عضو دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: خدمت به بندگان خدا توفیقی است که امیدواریم اعضای کانون های هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی با فراگیری آموزشهای تخصصی بتوانند در شرایط بحرانی کمک حال مردم باشند.

دکتر کلانتری در پایان با اشاره به برگزاری اردوهای متنوع فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده منتخبان اردوهای فرهنگی، معرفتی، دانشجویی به زیارت عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه حدود 500 دانشجوی دانشگاه آزاد در اردوی هلال معرفت رضوی شرکت کرده اند، گفت: برگزاری این اردو در شهر نیشابور فرصت غنیمتی است که دانشجویان می توانند علاوه بر حضور در این دوره آموزشی، مهارتی و معرفتی با زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از اماکن تاریخی نیشابور، بهره برداری های معنوی داشته باشند.

وی برگزاری کلاس انسان در جهان معاصر، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری مراسم های شب های فرهنگی، محفل انس با قرآن با حضور حامد شاکرنژاد قاری ممتاز بین المللی، زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی نیشابور را از جمله برنامه های نخستین اردوی هلال معرفت رضوی عنوان کرد.

مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه کانون های هلال احمر دانشگاه ها با فراگیری دوره های تخصصی می توانند در شرایط بحرانی به کمک جوامع محلی بیایند، گفت: فعالیت کانون های هلال احمر فرصت مناسبی است که دانشجویان در کنار علم آموزی کمک به همنوعان را از برنامه های اصلی خود قرار دهند و جمعیت هلال احمر به خود می بالد که بتواند از این توان و ظرفیت حداکثر استفاده را داشته باشد و از دانش و معلومات کانون های دانشجویان استفاده کند.

در ابتدای این نشست هم دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور با قدردانی از استقبال دانشجویان از برگزاری این دوره، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به جوانان، توانمندسازی مهارتی و معرفتی دانشجویان و ایجاد امکان زیارت حرم مطهر رضوی و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی نیشابور را از جمله اهداف برگزاری نخستین اردوی هلال معرفت رضوی عنوان کرد.

در پایان این مراسم از دانشجویان و کانون های منتخب این دوره قدردانی شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه، علی گنج کریمی معاون دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر، حجت الاسلام جواد مهدوی نسب رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023350

وب گردی

وب گردی