شهریه متغیر دروس معارف دانشگاه آزاد اسلامی در امور فرهنگی هزینه می‌شود

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به‌صورت تخصصی به بودجه دانشگاه آزاد اسلامی توجه شده به‌طور مثال شهریه متغیر دروس معارف، صرفاً هزینه امورات اساسی فرهنگی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد رشت، بهروز طهماسب‌کاظمی صبح امروز در بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد با تشریح روند بودجه‌بندی در سال مالی جدید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در بودجه با نگاه جلوگیری از آسیب‌های زندگی مجردی در خوابگاه‌ها، توسعه فرهنگ اسلامی، ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق برای تشکیل خانواده، ایجاد و راه‌اندازی خوابگاه‌های متأهلی در برنامه قرار گرفته است.

وی درباره تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای عملیاتی کردن بودجه گفت: اکنون با تدابیر انجام‌شده در سازمان، بودجه میثاق‌نامه سازمان با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: به‌صورت تخصصی به بودجه دانشگاه آزاد اسلامی توجه شده به‌طور مثال شهریه متغیر دروس معارف، صرفاً هزینه امورات اساسی فرهنگی می‌شود.

طهماسب‌کاظمی تصریح کرد: توجه به نیازهای کشور و مسائل محصول‌محور با عنایت به محصولات استراتژیک استان گیلان در حوزه کشاورزی، امیدواریم شاهد اقدامات خوبی در زمینه برون‌رفت از مسائل و مشکلات مردم با همیاری دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی محل تربیت کارآفرینان است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه ایجاد شغل را ندارد، بلکه محل تربیت کارآفرینان بوده و اخلاق و علم که مورد تأکید پیامبر، مایه تمدن سازی اسلامی است.در این زمینه با حضور دکتر ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه‌های ارزشمندی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری دارد.

آیت‌الله رسول فلاحتی درباره برنامه‌های بودجه‌ای گزارش شده در این جلسه گفت: اینکه به مسائل مالی و موازین تعیین‌شده آن در دانشگاه آزاد اسلامی توجه و نظارت می‌شود، کار بسیار پسندیده‌ای بوده و مورد ستایش است.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری و تولیدات استان گیلان با در نظر گرفتن موقعیت‌های جغرافیایی و قابلیت‌های نقاط مختلف این استان، باید مورد تأکید و اهمیت در بودجه سال مالی جاری باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان توسعه کرسی‌های آزاداندیشی، توجه به زیربناهای اخلاقی و مشاوره‌های دانشجویی برای ترویج ایده‌ها و عملیاتی کردن طرح‌های دانشجویان خلاق را مورد تأکید قرار داد.

تهیه و توزیع برنج و چای دانشگاه آزاد اسلامی کشور توسط گیلان انجام می‌شود

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز اظهار کرد: تهیه و توزیع برنج و چای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور توسط این استان از ایده‌ها و برنامه‌های عملیاتی است که در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم چیرانی تصریح کرد: استان گیلان به‌عنوان تولیدکننده محصولات برنج و چای آن‌ هم در سطح بسیار عالی و کیفیت مرغوب، قابلیت و آمادگی تهیه و توزیع مناسب و به‌صرفه این محصولات ارزشمند به ۴۰۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور را دارد.

وی درباره دیگر ایده‌های قابل‌تبدیل به طرح در استان گیلان گفت: در این زمینه با توجه به تأکید سازمان مرکزی بر توجه به برنامه‌های محصول محور، تولید بذر اصلاح‌شده، کود کشاورزی، استفاده از چوب و کاغذ باطله، تخمیر یا سوزاندن زباله و ایجاد سرای مطالعاتی از جمله ایده‌های اجرایی بوده که در بودجه هم پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: در بودجه این واحد دانشگاهی مدیریت هزینه‌ها، بهره‌مندی از فرصت‌ها با در نظر گرفتن چالش‌های موجود به‌صورت عملیاتی در برنامه اصلی است.

چیرانی بیان کرد:‌ رشد متراکم جمعیتی در گیلان، علاقه‌مندی بسیار زیاد به تحصیل، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری از فرصت‌ها و توجه به طرح‌های برون دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و فروش محصولات فناورانه از برنامه‌های بودجه‌ای درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان محسوب می‌شود.

عمل به دین، مایه پیروزی و موفقیت است

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز گفت: عمل به دین مبین اسلام که در همه بخش‌ها دارای مسیری روشن و شفاف بوده، مایه پیروزی و موفقیت است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین صفوی افزود: اگر قوانین دین در ظاهر و باطن در جامعه از جمله دانشگاه آزاد اسلامی رعایت شود، خداوند رزق و برکتش را سرازیر خواهد کرد که باید به این مسئله ایمان قلبی داشته باشیم.

در این جلسه که با محور بودجه‌بندی سال مالی جدید برگزار شد، هریک از اعضای هیئت امنا نظرات، پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و نیز مسئولان پیش از آغاز جلسه با حضور در مزار شهدای عزیز گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به مقام شامخ شهیدان والامقام با اهدای فاتحه و گل، ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023356

وب گردی

وب گردی