بستری شدن  ۷ زائر ایرانی حج در بیمارستان‌های عربستان

رئیس بیمارستان هلال احمر در مکه ضمن اعلام فعالیت شبانه‌ روزی بیمارستان مکه مکرمه از بستری هفت زائر ایرانی حج تمتع در بیمارستان‌های سعودی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکترمصطفی نادری گفت: براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده از شروع عملیات حج تا ۱۰ مرداد به بیش از ۱۳۸ هزار و ۵۱۱ زائر بوده و ۸۳ هزار و ۹۳۰ نفر ویزیت در مطب‌ها و مجمو عه‌ها در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی انجام شده است.


وی افزود: نزدیک به ۳۵۲۶مورد ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از زائران ایرانی انجام شده و ۹۸۳۵ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی ، اکوقلب به بخش‌ها مراجعه کرده‌اند.


نادری تصریح کرد: تاروز پنجشنبه ۱۰ مرداد ،۱۱ هزار و ۸۵۲ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیش از ۲۸۸۴ماموریت واحد امداد و انتقال بیمارستان برای انتقال بیماران و درخواست آمبولانس در بیمارستان مکه داشته‌ایم.


رئیس بیمارستان مکه گفت: تاکنون ۷ زائر بستری در بیمارستان های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائرین در بیمارستان ها نیز پزشکانی داریم که رابطان بین درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستانهای سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.


وی یاد آور شد: تا پایان عملیات حج، ارائه خدمات درمانی و پزشکی به حجاج کشورمان در مکه مکرمه ادامه خواهد داشت.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1023359

وب گردی

وب گردی