دانشگاه آزاد اسلامی در تحقق اهداف علمی بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر تحقق بندهای علم و فناوری بیانیه گام دوم انقلاب توسط دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، آیت اله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان از حضور جدی و با اهتمام اعضاء هیأت امنا و به ویژه افرادی که از شهرهای دیگر برای این جلسه به استان سفر کرده اند، قدردانی کرد و جلسات دانشگاهی را جلساتی بنیادین و اثرگذار برشمرد.

آیت اله صفایی بوشهری با اشاره به نماهنگی در خصوص حضرت مهدی (عج) که در ابتدای این جلسه پخش شد، عنوان کرد: مجموعه سخنان حضرت قائم، ۲ بخش که یکی بخش ظهور و همان مدت اندک حضور ایشان و دیگری زمان غیبت صغری و غیبت کبری آن حضرت (ع) است.

وی ادامه داد: پژوهش پیرامون سخنان ایشان و اقتضائات جامعه شناسی و روانشناسی تحلیل محیطی که چرا و به چه دلیل حضرت مهدی (عج) این سخنان را بیان کرده اند، بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر با بیان حدیثی از حضرت مهدی(عج) که فرمودند: « براستى که علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست و نسبت به لغزش هایى که از شما سرمى زند شناخت داریم.»، تصریح کرد: کلمه شی جامع ترین عنوان بر عرصه انطباق بر پدیده ها است. یعنی هیچ چیزی که فرض کنید از شما بر ما پوشیده باشد، ممکن نیست.

وی افزود: در بحث عرفان اسلامی این نکته که ما در هر صورت در محضر خدا و حجت خدا قرار داریم، مسأله ای بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: یکی از آموزه های بنیادی عرفان این است که انسان به این معنا یقین پیدا کند که همواره در محضر خداست و آداب این معرفت را ادا کرده و ادب حضور را مراعات کند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: معرفت حضور در محضر خدا و حجت خدا، و مراعات آداب حضور، مهمترین عرصه سلوک عرفان انسان در مسیر الی الله است و نجات بخش و کمال آفرین است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص علم، فن آوری، جنبش نرم افزاری، تولید علم، تولید محصول، ارتباط دانش به فن آوری و تبدیل آن به محصولات استراتژیک و تولید قدرت و ثروت مطالب بسیار مهمی بیان کرده اند، تشریح کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه و در رابطه با بیانیه گام دوم بسیار مهم است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه همه دانشگاه در شرایط خود در رابطه با گام دوم تمدن سازی ایران اسلامی و انقلاب نقش مهمی دارند اما نقش دانشگاه آزاد اسلامی، نقش وی‍ژه ای است، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ساختار خود به نحوی به ولایت مرتبط است این در حالی است که دانشگاه های دیگر نوعا ارتباط دولتی دارند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه گام دوم که یکی از بندهای مهم هفت گانه آن، توسعه حوزه علم و فناوری و رسیدن به تمدن علمی در همه علوم و تولید در عرصه گذاره و محصول دانش بنیان است، بسیار اساسی است.

وی با بیان اینکه در تحقق این انتظارها باید با پژوهش ها، سمینارها، نوشتن سند و نقشه راه، تصویری شفاف از دانشگاه به نمایش گذاشته شود، اذعان کرد: در این چهله دوم انقلاب، که بسیار مهم و حیاتی است، استان بوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی استان می تواند جایگاه مطلوبی در پژوهش های کشوری و برش استانی آن ایفا کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023370

وب گردی

وب گردی