راهپیمایی سال‌ ۷۸و۹۶ علیه فتنه‌، باوجود مخالفت‌های زیاد برگزار شد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به بسیاری از راهپیمایی‌ها همچون سال ۷۸ و دی‌ماه ۹۶ علیه فتنه‌گران، اجازه برگزاری داده نمی‌شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سالگرد تاسیس این شورا پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سخنرانی کرد.

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نهادی هماهنگ کننده بین ارگان‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد خواند، گفت: ماموریت اصلی نهاد تبلیغ با ریشه اسلامی و قرآنی است نه تبلیغ غربی. تبلیغ به معنای انتقال مجموعه‌ای از پیام ها به مخاطب و اقناع مخاطب و نزدیک کردن اراده ها به یکدیگر در راستای یک هدف عالی و سوق دادن آن به سمت یک حرکت والا است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اثرگذاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در دنیا بسیار زیاد بود. انقلاب اسلامی انقلابی است که با هدایت امام خمینی(ره) ایجاد شد اما نقش‌آفرین اصلی مردم بودند. در دوران دفاع مقدس و پس از آن ملت در حفظ نظام اسلامی نقش آفرین بودند.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات نظام برخورداری از پشتوانه مردمی است. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولیت قانونی سیاست‌گذاری، مدیریت و برگزاری مراسم عمومی و ایام الله را بر عهده دارد.

لطفی اظهار داشت: در سال ۷۸ غائله ای در تهران برپا شد و آنچه آن قائله را در هم پیچید حضور ملت ایران در راهپیمایی بسیار ماندگار بیست و سوم تیر ماه بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت :حضور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۹ دی، فتنه ۸۸ را در هم پیچید که با اقدامات امنیتی قابل مدیریت نبود، در دی ماه سال ۹۶ بیش از ۹۲ شهر در گیر اغتشاش شد و به مقدسات اهانت شد. راهپیمای‌های ۹ دی و ۱۳ تا ۱۹ دی اغتشاشات را درهم پیچید. یکی از رسالت های ما اعلام آمادگی برای ادای تکلیف در نظام دینی است.

وی با بیان اینکه در راس نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آیت الله جنتی، عمار انقلاب حضور دارندف گفت: اجازه برگزاری بسیاری از این راهپیمایی‌ها که در واقع قله‌های فراموش نشدنی هستند، داده نمی شد. سال ۷۸ با چه سختی اعلام راهپیمایی شد و با چه مخالفت هایی روبرو بود، در سال ۹۶ قبل از ۱۳ دی حدود ۲۴ ساعت، به دلیل حجم مخالفت‌ها با دعوت مردم برای حضور در صحنه، ما یک دقیقه فرصت استراحت نداشتیم. ماموریت ما عمل به تکلیف دینی و انقلابی و جامه عمل پوشاندن به بیانیه گام دوم انقلاب است.

کد خبر: 1023420

وب گردی

وب گردی