تولید داروهای گیاهی از گیاهان دارویی، استراتژی دانشگاه آزاد در حوزه کشاورزی است

معاون فنی و مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بستر مناسب فراهم شود تا بتوان از گیاهان داروئی داروهای گیاهی تولید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یاسوج، جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز پنج شنبه با حضور جواد علمائی معاون فنی و مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اعضاء در واحد یاسوج برگزار شد.

در این جلسه جواد علمائی معاون فنی، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشگاه فرایندی را طی کرده و از آموزش محور بودن در نسل اول به سمت دانشگاه کارآفرین روی آورده است.

وی گفت: امروزه رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که بتواند مسائل و مشکلات کشور را حل کند و هر استانی ماموریت دارد که بخشی از این مشکلات را برطرف کند.

علمائی بیان کرد: ما امروز دنبال تحول هستیم و در این استان می توان دو رویکرد داشت ابتدا از نظر اقتصادی با توجه به کاهش دانشجو و بعد با توجه به استراتژیک بودن بخش کشاورزی در کشور و داشتن منابع کشاورزی و گیاهان داروئی و توقعاتی که از استان داریم بستر مناسب فراهم کنیم تا این گیاهان داروئی به داروهای گیاهی تبدیل شود

وی گفت: امسال بحث بودجه به طور جد پیگیری می شود و واحدها باید در دخل و خرج ها دقت نمایند و نظارت کامل داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از آزمایشگاه‌های استاندارد و تقویت این آزمایشگاه‌ها در خدمت به صنعت کشور باید جدی گرفته شود.

معاون فنی ومهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: انتظار می رود در توسعه منطقه مسئولین استانی به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنند.

وی بیان کرد: با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری بحث مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان جدی گرفته می شود و با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در این منطقه دانشگاه آزاد در این حوزه باید فعال باشد.

علمائی بیان کرد: انتظار می رود بجای اینکه دانشگاه بخواهد املاک را اجاره دهد به سمت سرمایه گذاری پیش رود و از اماکن ارزش افزوده تولید کند و امیدوارم با تیم مدیریت دانشگاه اهداف بلند کشور و رویکردی که مقام معظم رهبری در عصر جدید دانشگاه آزاد دارند تحقق پیداکند.

در ادامه کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد در مناطق سردسیری دارای منابع عظیم از گیاهان داروئی و مناطق گرمسیری جزء مناطق نفتخیر است و نفت به عنوان طلای سیاه جزء توانمندیهای استان به شمار می رود واین استان رتبه چهارم کشوری را در تولید ناخالص داخلی دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت تیم جدید دنبال کیفی سازی است و با توجه به کاهش دانشجو با ادامه این روند دچار بحران خواهیم شد و برای جلوگیری از این کار راههایی از طرف مسئولین دانشگاه پیش بینی شده که جهت جبران کسری بودجه باید به سمت درآمدهای غیرشهریه ای گام موثر برداریم.

جانی پور بیان کرد: باتوجه به آزمایشگاه‌های مجهز که در استان در اختیار داریم و استفاده از آزمایشگاه‌های همکار سعی خواهیم کرد از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: با تلاشهایی که انجام شد در سال 97 روند رو به رشد دانشجو را داشتیم و تلاش خواهیم کرد با توجه به بودجه پیشنهادی این روند حفظ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: ما اموال و دارائی های زیادی داریم که با تبدیل به احسن کردن آنها می توان بخشی از مشکلات دانشگاه را حل کرد.

بعد از جلسه هیات امناء جواد علمائی و هیات همراه از پردیس سرآبتاوه بازدید کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023460

وب گردی

وب گردی