کره شمالی: آزمایش‌های موشکی هشداری به سئول است

مقامات کره شمالی ضمن تأیید سومین آزمایش موشکی این کشور تأکید کردند که این اقدامات با هدف هشدار به سئول برای خرید جنگنده‌های آمریکایی و رزمایش برنامه‌ریزی شده با آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ف کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر آزمایش یک سامانه جدید پرتاب چندین موشک نظارت داشته است که این سامانه قادر است توانمندی پیونگ‌یانگ برای حمله به اهدافی در کره جنوبی و پایگاههای نظامی آمریکا در این کشور را ارتقا دهد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد ، مقامات کره شمالی اعلام کرده آزمایش‌های موشکی، با هدف ابلاغ هشدار به کره جنوبی برای خرید فناوری برتر یا همان جنگنده‌های آمریکایی و همچنین تصمیم به برگزاری رزمایش این کشور با آمریکا صورت گرفته است.

خبر تأیید سومین آزمایش موشکی کره شمالی درست یک روز بعد از آن منتشر شده است که ارتش کره جنوبی اعلام کرد که پی برده است که کره شمالی در سومین آزمایش‌های موشکی خود، دوبار موشک‌هایی را به سمت دریای ساحل شرقی پرتاب کرده است.

طبق این گزارش، کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت‌های موشکی کره شمالی با هدف افزایش فشار به واشنگتن و سئول برای متوقف کردن برنامه رزمایش ماه جاری میلادی آنها است و اینکه در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احتمالی اتمی آمریکا با پیونگ‌یانگ، نمایش تسلیحاتی این کشور تشدید می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که کیم در خصوص آزمایشات موشکی روز جمعه هفته گذشته، ابراز رضایت بسیار زیادی کرده است.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرده بود که ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی، ارزیابی‌هایی را از آزمایش موشکی روز جمعه کره شمالی به اشتراک گذاشتند که طبق آن موشک‌های پرتاب شده، احتمالاً از نوع بالستیک کوتاهبرد بوده است.

ارتش کره جنوبی همچنین نتیجه‌گیری کرده است که سلاح‌هایی که کره شمالی روز چهارشنبه مورد آزمایش قرار داد، موشک‌های بالستیک بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که آزمایشات موشکی کره شمالی روز جمعه در ساعت 02:59 و 03:23 به وقت محلی از یک منطقه ساحلی در شرق انجام گرفته است و موشک‌ها حدود 220 کیلومتر حرکت کرده‌اند. برد موشک‌ها برای پوشش قرار دادن منطقه شهری اطراف سئول که حدود نیمی از اهالی کره جنوبی در آنجا به سر می‌برند، و همچنین یک پایگاه نظامی آمریکایی در خارج از شهر کافی بوده است.

روز 25 ژوئیه (3 مردادماه)، کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد آزمایش کرد که بنا به گفته کره جنوبی این موشک‌ها از محل پرتاب به مسافت 600 کیلومتر پرواز کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بارها مدعی شده بود که توانسته آزمایش‌های موشکی کره شمالی را کنترل کند. او گفته بود که در دولت ما قبل او، کره شمالی مرتباً آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای انجام می‌داد، اما این روند بعد از روی کار آمدن او قطع شده است.

با اینحال، کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

کد خبر: 1023478

وب گردی

وب گردی