هشدار مادورو به آمریکا: برای نبرد آمادگی داریم

رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داد، در صورتیکه آمریکا تهدید خود مبنی بر قرنطینه یا محاصره ونزوئلا را عملی کند، کاراکاس برای نبرد با واشنگتن آمادگی دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا بعدازظهر روز گذشته (جمعه) به وقت محلی در ایالت «لاگوئرا» هشدار داد که اگر آمریکا، برای انزوا و تحمیل محاصره علیه ونزوئلا تلاش کند، کاراکاس «برای نبرد آماده است».

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، مادورو همچنین تأکید کرد که نماینده ونزوئلا در سازمان ملل این تهدیدات «غیرقانونی» آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: « در صورتیکه اشخاصی برای تحمیل انزوا یا محاصره علیه ونزوئلا تلاش کنند، ما همگی برای مبارزه آمادگی داریم». این تهدیدات تنها «یأس و خشم» دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

هشدار رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا در حالی مطرح شده است که یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که خواست نامش فاش نشود به «بلومبرگ» گفته ترامپ واقعاً قصد دارد ونزوئلا را محاصره یا قرنطینه کند.

مادورو در ادامه تصریح کرد: «پیام من به امپریالیسم جنایتکار این است که نه در ونزوئلا! (نمی‌توانید کاری انجام دهید)».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در مقابل کاخ سفید تأکید کرد که به واسطه «مداخله خارجی» روسیه، چین و ایران، در حال بررسی گزینه محاصره ونزوئلا است.

ترامپ در حالی از مداخله خارجی در ونزوئلا سخن به میان آورده است که آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

مادورو در ادامه سخنان خود به شکایت ونزوئلا از آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد و گفت که به «ساموئل مونکادا» سفیر این کشور در سازمان ملل دستور داده شده است تا این تهدیدات دولت ترامپ را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا تأکید کرد که علیرغم فشارهای آمریکا، ونزوئلا همچنان «آزاد و مستقل باقی خواهد ماند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.

کد خبر: 1023513

وب گردی

وب گردی