ارسال ۱۴۰ مقاله به همایش ملی عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی

همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، «همایش ملی عدالت خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» با همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی ۱۴ مرداد سالجاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از تبریز، عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در نشست خبری همایش مشروطه گفت: افتخار داریم بار دیگر در سالروز صدور فرمان مشروطیت، همایش مشروطه را با عنوان عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی را در سالن اجلاس استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان این استان برگزار کنیم.

وی با اشاره به افتتاح دبیرخانه دایمی مشروطه‌پژوهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در ۱۴ مردادماه سال گذشته اظهار کرد: با افتتاح این دبیرخانه مقرر شد تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها با محور مشروطه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انجام شود.

رئیس دبیرخانه دائمی مشروطه‌پژوهی گفت: نهضت اصیل، ماندگار و فراگیر مشروطیت در ایران و آذربایجان، حرکتی عمیق برگرفته از مبانی دینی و اعتقادی و مبارزه برای عدالت و عدالت‌خواهی بوده است.

جوانپور گفت: علما و مراجع بزرگ شیعه با اعتقاد و باوری برآمده از کلام و حکمت شیعه پیشگام و همگام با توده متدین ایرانی‌ها، سهم بی‌بدیل و اساسی خود را در نهضت مشروطه‌خواهی و عدالت‌طلبی ایفا کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تجربه ذی‌قیمت و توفیقات و عدم توفیقات در قیام عدالتخواهانه ایرانیان در نهضت مشروطه در گام اول انقلاب کبیر اسلامی ایران به رهبری عبد صالح خدا خمینی کبیر(ره) و رهبری داهیانه خلف صالحش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تداوم و تکامل یافت.

وی ادامه داد: این مسیر ارزشمند و ناب الهی، چنان که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند، باید با استحکام عقلانیت تام پیگیری شود. بر این اساس، محور اصلی چهاردهمین همایش مشروطه با تصویب کمیته علمی همایش «عدالت» در نظر گرفته شده است.

جوانپور گفت: همایش «عدالت‌خواهی از مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی» مجال و فرصتی ارزشمند برای تأمل، مداقه و بازخوانی در مسیر طی شده و مقصد نهایی برای ساختن جامعه نمونه و مطلوب اسلامی و حرکت به سوی تمدن اسلامی و در نهایت حکومت عدل و عدل گستر مهدوی است. امید که با توفیق الهی، چنین همایش‌هایی گامی ولو اندک در این مسیر پرتلألو باشد.

رئیس همایش ملی عدالت‌خواهی از نهضت مشروطه تا گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیش از ۱۴۰ مقاله در محورهای مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۳۶ مقاله انتخاب و ۱۸ مورد به‌طور کامل و ۱۸ مورد نیز به طور خلاصه در کتاب ویژه همایش به چاپ رسیده که در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهند شد.

وی افزود: این همایش صبح روز ۱۴ مردادماه جاری در سالن اجلاس استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز آغاز به کار می‌کند و ظهر همان روز نیز پس از ارائه تعدادی از مقالات به پایان می‎رسد.

در برگزاری این همایش، استانداری، اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه تبریز، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان،‌ جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، معاونت فرهنگی شهرداری، انجمن علمی معلمان ادبیات فارسی، سازمان صدا و سیما، سازمان بسیج رسانه، معاونت علمی نمایندگی آستان قدس رضوی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان، معاونت فرهنگی سپاه عاشورا مشارکت دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023526

وب گردی

وب گردی