ارتباط ویتامین A با کاهش خطر سرطان پوست

دانشمندان طی بررسی‌ها در مورد ویتامین A دریافتند که بین مصرف این ویتامین و کاهش ریسک بیماری سرطان پوست ارتباط مستقیمی وجود دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ویتامین A ماده مغذی و ضروری برای حفظ سلامتی است. دانشمندان طی یک مطالعه دریافتند که بین مصرف ویتامین A و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ارتباط وجود دارد.

طبق اعلام گروه مدافع بنیاد سرطان پوست در حالی‌که پزشکان هر سال بیش از 1 میلیون مورد جدید را تنها در ایالات متحده تشخیص می‌دهند، «کارسینوم سلول سنگفرشی» دومین شکل شایع سرطان پوست است. از آنجا که این نوع سرطان بسیار رایج است، یافتن راهکارهای پیشگیری بهتر برای کاهش خطر ابتلا به آن در افراد بسیار مهم است.

محققان سعی کردند دریابند که آیا ارتباطی بین ویتامین A و خطر ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی پوست وجود دارد یا خیر.

این تیم داده‌های 75170 زن (با میانگین سنی 50.4 سال) ثبت نام شده در مطالعه بهداشت پرستاران و داده‌های 48.400 مرد (با میانگین سنی 54.3 سال) ثبت نام شده در مطالعه پیگیری حرفه ای سلامت را تجزیه و تحلیل کرد.

محققان همچنین با استفاده از نظرسنجی‌های دقیق که شرکت کنندگان در دو گروه مطالعه تقریباً هر 4 سال یک بار پر کرده بودند، توانستند اطلاعات مربوط به میزان مصرف کنندگان ویتامین A را پیدا کنند.

آن ها دریافتند که شرکت کنندگان که از نظر مصرف ویتامین A در بالاترین طیف قرار داشتند، خطر کمتری از ابتلا به سرطان سلول سنگفرشی پوستی دارند. دانشمندان اعلام کردند مصرف بیشتر ویتامین A با خطر کمتر سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی همراه است.

برای سلامتی یک رژیم متعادل شامل ویتامین‌ها لازم است. ویتامین A یکی از ویتامین هایی که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. این ویتامین از رشد و نمو و همچنین سلامت چشم، تولید مثل و پوست پشتیبانی می‌کند.

ویتامین A در محصولات حیوانی مانند تخم مرغ، بوقلمون یا جگر گاو وجود دارد. به ویتامین A با منشأ حیوانی رتینول گفته می‌شود. این ویتامین همچنین در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات به شکل‌های بتاکاروتن، آلفا کاروتن و بتا cryptoxanthin وجود دارد. بعضی از میوه‌ها و سبزیجات مانند سیب زمینی، هویج، کلم، کدو، کدو تنبل، کلم بروکلی، زردآلو و پاپایا منبع خوبی از ویتامین A هستند.

افراد می‌توانند با مصرف مکمل‌های رژیم غذایی میزان ویتامین A را در بدن خود تقویت کنند. مردان بالغ نباید بیش از 900 میکروگرم و زنان بالغ نباید بیش از 700 میکروگرم از این ویتامین در روز مصرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023545

وب گردی

وب گردی