دانشگاه آزاد اسلامی الگوی خوبی برای مدیریت جهادی در بخش‌های غیر‌نظامی‌ است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از الگوهای خوبی که می‌تواند مدیریت جهادی را در بخش‌های غیر‌نظامی پیاده کند، دانشگاه آزاد اسلامی است.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ثمرات به‌کارگیری مدیریت جهادی در نظام آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: اگر مدیریت جهادی در نظام آموزش عالی کشور پیاده‌سازی شود، دانشگاه‌ها را از حالت جزیره‌ای خارج می‌کند و برای حل مشکلات جامعه و ارتباط با مسائل مختلف آماده می‌کند.

وی افزود: مدیریت جهادی موجب می شود که در ساختار دانشگاه، تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد شود؛ همچنین روابط میان استاد و دانشجو و دانشجویان با یک دیگر، تغییر پیدا خواهد کرد و مدیران آموزش عالی با نگاهی تحول گرایانه به فضای دانشگاه نگاه خواهند کرد.

رضایی ادامه داد: اگر دانشگاه‌های کشور مدیریت جهادی را در دستور کار خود قرار دهند، با سرعت بیشتری پیشرفت خواهند کرد و به رتبه های علمی و پژوهشی بالایی می رسند؛ دانشگاه نقش مهمی در شتاب‌آمیز کردن پیشرفت و توسعه کشور بر عهده دارد و می تواند فرآیند پیشرفت کشور را تسریع ببخشد. لذا به‌کارگیری مدیریت جهادی نقش موثری در این حوزه دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیاده سازی مدیریت جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از الگوهای خوبی که می تواند مدیریت جهادی را در بخش های غیر نظامی پیاده کند، دانشگاه آزاد اسلامی است؛ زیرا با آزادی عملی که دارد می تواند به خوبی در این مسیر گام بردارد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با حضور مدیریت جدید در دانشگاه آزاد شاهد تغییر و تحولات اساسی در این دانشگاه باشیم و رویکرد مدیریت جهادی، به خوبی پیاده سازی شود؛ منطقه‌ای‌سازی و مشارکت دادن مردم در دانشگاه، جزو اصول‌های مدیریت جهادی بود که وارد دانشگاه آزاد اسلامی شد؛ اما امیدواریم با حضور دکتر ولایتی، شاهد ابعاد گسترده‌تری از این نوع مدیریت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023575

وب گردی

وب گردی