سلامت و شادی مردم در گرو درختان

محققان اعلام کردند که اضافه کردن درختان به فضاهای شهری می تواند تاثیر بسزایی در سلامت و شادی مردم داشته باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «مارک برمن»، روانشناس محیط زیست پس از انجام مطالعاتی که انجام داد، به این نتیجه رسید که اضافه کردن درختان به فضاهای شهری می تواند تاثیر بسیار زیادی در سلامت و شادی مردم داشته باشد.

برمن سرپرست آزمایشگاه علوم اعصاب محیط زیست در دانشگاه «شیکاگو» است و تحقیقاتش نشان می‌دهد که حتی نگاه کردن به تصاویر طبیعت و گوش دادن به آواهای طبیعی می تواند اثرات شناختی مثبتی بر انسان‌ها داشته باشد.

وی که استادیار گروه روانشناسی نیز هست در این رابطه می گوید: حال سوالی که مطرح می شود این جاست که چرا این تصاویر و صداها چنین تاثیری روی انسان ها دارند؟

آیا به این دلیل است که درختان موجب تمرکز حواس و ترمیم روحیه‌های آسیب دیده ما می شوند؟ به گونه ای که منفعت های روانشناسانه به گونه ای به منافع فیزیولوژیک و جسمی تبدیل و برگردانده می شوند.

آیا به دلیل این است که هوا پاکیزه‌تر خواهد شد؟ یا به دلیل این که وجود درختان در خیابان ها باعث می شود تا فضای محله خود را بهتر کنید و مردم به تمرینات و ورزش کردن بیشتر ترغیب شوند؟ هر چند که ما هنوز پاسخ این سوالات را کامل و به درستی نمی دانیم.

برمن چندی پیش در آخرین پادکست خود به نام «دانش کاربردی» مطالعاتش درباره این که درختان چگونه روی ساکنان شهر تورنتو تاثیر مثبت داشته و این که وی چگونه توانسته این تاثیر را اندازه گیری کند به اشتراک گذارده است. این استاد دانشگاه همچنین درمورد نقشه برداری آزمایشگاهی تعامل مغز با طبیعت صحبت می‌کند و برنامه جدیدی را ارائه می دهد که به افراد ساکن شهرها کمک می کند تا تجارب طبیعت شهری خاص خود را بیابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023620

وب گردی

وب گردی