توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده بهینه از منابع در دانشگاه آزاد اسلامی ضرورت دارد

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه گذاری و استفاده بهینه از منابع تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد خرم آباد، هفدمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ریاست جواد علمایی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه و معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه در واحد خرم آباد برگزار شد.

علمائی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه ها در دنیای امروز به سمت پژوهش محوری، کارآفرینی و مسأله محوری حرکت می کنند، گفت: اصلی ترین مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاه این است که دانشگاه ها باید قوه عاقله کشور باشند و مسائل کشور را حل کنند. بر اساس این راهبرد مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که بتواند چالش های کشور را احصا کرده و برای حل آنها راهکار عملیاتی و اجرایی ارائه دهد.

وی اظهار داشت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت جدید، اهمیت دادن به فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان‌هاست. به همین دلیل با توجه به استعدادها و قابلیت های هر استان مأموریت هایی برای دانشگاه آزاد اسلامی در هر استان تعریف شده است.

علمائی با تأکید بر اشتغال دانش آموختگان خاطرنشان کرد: در همین راستا آمایش و پالایش رشته های در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است.

وی بر توسعه شرکت های دانش بنیان، سرمایه گذاری و استفاده بهینه از منابع، افزایش آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، فعالیت در بحث اکوتوریسم و استفاده از امکانات و منابع معاونت علمی ریاست جمهوری تأکید کرد.

آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در مدیریت جدید بر محور دانش، امور خود را ساماندهی می‌کند و
امیدواریم که این رویکرد باعث ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شود.

موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این جلسه حرکت به سمت فعالیت‌های پژوهشی را یک رویکرد بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید یک بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه که موضوعات پژوهشی از این بانک استخراج شود.

وی ادامه داد: استان لرستان در حوزه کشاورزی دارای قابلیت های بسیار زیادی است که می توان کارهای قابل اجرای فراوانی را در این حوزه برای دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری تعریف کرد.

گفتنی‌‌‌ست، در آغاز این جلسه سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گزارشی از عملکرد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان لرستان، تعداد رشته‌های فعال و غیرفعال، اساتید، کارکنان، دانشجویان مقاطع مختلف و میزان درآمدها و هزینه‌های دانشگاه ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023634

وب گردی

وب گردی