برخی مجروحان تیراندازیِ تگزاس به بیمارستان نرفتند

شبکه سی ان ان گزارش داد، برخی از مجروحان حادثه تیراندازی در تگزاس، که لاتین تبار و پناهجو هستند، از ترس بازداشت از مراجعه به بیمارستانها برای درمان، خودداری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، به دنبال تیراندازی مرگبار شب گذشته در «ال پاسو» در تگزاس، برخی از مجروحان این حادثه که لاتین تبار و پناهجو هستند از ترس بازداشت شدن توسط نیروهای امنیتی آمریکایی از مراجعه به بیمارستانها برای درمان، خودداری کرده‌اند.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، افرادی که در جریان تیراندازی در مرکز خرید «والمارت» مجروح شده‌اند به سبب شرایط پناهجویی و نداشتن مجوزهای اقامت و ترس از پلیس فدرال آمریکا برای درمان به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند.

«ژولیت کاییم» معاون پیشین وزیر کشور آمریکا در این زمینه گفت: «این نگرانی بزرگی است. خانواده‌هایی هستند که از ترس پلیس برای پیگیری حال اعضای خانواده خود که بعد از تیراندازی در بیمارستان بستری شده‌اند، در بیمارستان حاضر نشده‌اند. افرادی مجروحی هم وجود دارند که به دلیل شرایط مهاجرتی خود برای درمان به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند».

یک خبرنگار آمریکایی با انتشار ویدئوی صحبتهای این مقام اسبق آمریکایی درباره این «موضوع وحشتناک» نوشته است که «آمریکا در شرایط وخیمی به سر می‌برد».

درپی تیراندازی یک فرد مسلح سفید پوست در شهر «اِل‌پاسو» واقع در ایالت تگزاس (آمریکا)، بیست نفر جان خود را از دست داده و بیست‌وچهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

با اینکه پلیس هنوز درباره انگیزه این تیراندازی اظهار نظر نکرده اما مقامات فدرال در حال بررسی یک بیانیه هستند که گفته می‌شود متعلق به ضارب بوده و در فضای مجازی پخش شده است. ضارب در این بیانیه گفته است که این حمله را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده و با تروریست مهاجم به نمازگزاران مسلمان در شهر «کرایست‌چرچ» واقع در نیوزیلند نیز موافق است.

سیاستهای سفت و سخت دونالد ترامپ علیه پناهجویان و اظهارات نژادپرستانه وی علیه پناهجویان و حتی مهاجرانی که سالها قبل به آمریکا رفته‌اند باعث افزایش نفرت پراکنیهای نژادی در آمریکا شده است.

کد خبر: 1023651

وب گردی

وب گردی