مقاومت هوشمندانه؛ راه مقابله با هجوم غرب

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل مقاومت هوشمندانه را راهی برای مقابله با هجوم غرب دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیام مرادی در نشست خبری بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ۱۳ آبان‌ماه ۷۸ موجودیت خود را اعلام کرد و امسال بیستمین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد. ورود به دهه سوم فعالیت اتحادیه برای ما بسیار بااهمیت است.

وی ادامه داد: شعار ما عقلانیت انقلابی، مقاومت هوشمندانه و عدالت‌خواهی اخلاق‌مدارانه است. از سه سال پیش عقلانیت انقلابی را به عنوان چارچوب گفتمانی انتخاب کرده و مد نظر قرار دادیم که تمایزی بین آرمان‌گرایی صحیح و ناصحیح ایجاد می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز مرز بین عدالت‌خواهی درست و نادرست را عقلانیت عنوان کرده‌اند.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: در باب آزادی و معنویت نیز عقلانیت تمیزدهنده درستی از نادرستی و عنصر تنظیم‌کننده است. در موضوع استقلال نیز برخی با تقلیل‌گرایی و کمرنگ کردن استقلال‌طلبی سعی در تامین منافع ملی دارند؛ اما خروج آمریکا از برجام نشان داد این اتفاق شدنی نیست. ما استقلال را آزادی در سطح یک ملت تفسیر می‌کنیم، پافشاری بر استقلال ضامن امنیت ملی است.

مرادی خاطرنشان کرد: عده‌ای انقلابی بودن را غیر عقلانی جلوه دادند، در حالی که انقلابی‌گری مواضع عقلانی مستحکمی دارد و عقلانیت میان افرادی که معتقدند تامین منافع ملی از امثال FATF می‌گذرد با آنهایی که بر استقلال تاکید دارند، تمایز قائل می‌شود.

وی افزود: مقاومت هوشمندانه راهی برای مقابله با هجوم غرب است. به نظر می‌رسد اگر با رویکرد مقاومت هوشمندانه وارد میدان شویم و به امور بانک‌ها، ولنگاری ارزی، خانه‌های خالی و پروژه‌های زمین خورده رسیدگی کنیم، ساختار اقتصادی را اصلاح کرده و منافع ملی را تامین خواهیم کرد.

مرادی یادآور شد: آنچه رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان فناوری‌های نرم یاد کرده‌اند، باید افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: درک ما از عدالت حقیقی و صحیح این است که نسبت به سوژه‌ها و مصادیق بی‌توجه نخواهیم بود. به طور مثال خصوصی‌سازی می‌تواند هم در مسیر عدالتخواهی و هم بر ضد آن مورد استفاده قرار بگیرد. جریان دانشجویی در جایگاه قضاوت قرار ندارد و اگر این اتفاق رخ دهد، معتقدیم ضربه بزرگی به عدالت وارد خواهد شد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: باید رویکرد عدالت مسئله‌محورِ سوژه‌نگر داشته باشیم که لازمه آن، اخلاق است.

مرادی تصریح کرد: افتتاح نشست سالیانه ساعت ۱۵ سه‌شنبه ۱۵ مردادماه است و تا ظهر ۱۸ مردادماه سال جاری به میزبانی دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود. ۴۰۰ نفر از ۶۰ انجمن در این نشست شرکت می‌کنند. برنامه‌های نشست به 2 بخش آموزشی، برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و بررسی عملکرد یک سال گذشته با حضور استادان و چهره‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به میهمانان این نشست گفت: در بخش دوم نیز میزبان سیما سادات لاری و غلامرضا غفاری معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، آیت‌الله محسن قمی نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، طیبه سیاوشی نماینده تهران و حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده همدان در جمع دانشجویان حضور خواهند یافت. بخش مهمی از نشست به انتخابات پیش روی مجلس اختصاص خواهد داشت و مطالبات خود را در این نشست منتقل خواهیم کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: برخی استادان دانشگاه و چهره‌های سیاسی مانند محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز از جمله میهمانانی هستند که احتمال حضورشان در نشست وجود دارد. برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای حوزه مدیا داریم که با کمک آن از وجود استادان، اعضای قدیمی اتحادیه و اصحاب رسانه بهره خواهیم برد. جزوات آموزشی خاصی در این نشست ارائه و آزمون‌هایی نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: برگزاری انتخابات شورای مرکزی اتحادیه، محور اصلی نشست سالیانه است و امیدواریم با نگاهی انقلابی وارد دهه سوم فعالیت اتحادیه شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023673

وب گردی

وب گردی