مسیر توسعه کشور و تحقیقات دانشگاهی همسو شده است

جهانگیر شاهمرادی معاون استاندار البرز، با مروری بر وضعیت استان البرز، این استان را یکی از قویترین استان های حوزه صنعت و تولید کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در دومین نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، با بیان گوشه ای از توانمندی ها و دستاوردهای واحد کرج در حوزه پژوهش، فناوری، محصولات دانش بنیان و تجاری مبتنی بر دانش این دانشگاه گفت: واحد کرج در سال های گذشته قابلیت و ظرفیت بالای خود را به خوبی به نمایش گذاشته و ثابت کرده است که با پژوهش و دانش، امکان ساخت و ارائه بسیاری از محصولات وارداتی در این دانشگاه و سایر دانشگاه های کشور وجود دارد.

وی در ادامه با اعلام آمادگی برای اشتراک دستاوردهای و نتایج عملی و علمی با سایر دانشگاه های استان و کشور ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند در میزبانی امسال بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز به نحوی شایسته عمل نماید.

جهانگیر شاهمرادی معاون استاندار البرز نیز با تقدیر از برهانی فر و میزبانی واحد کرج در این مراسم مهم پژوهشی استان البرز، طی سخنانی بر تاثیرگذار بودن و کارسازی پژوهش در جامعه امروز کشور تاکید کرد و گفت: امروز مسیر توسعه کشور و تحقیقات دانشگاهی همسو شده و پژوهش های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های دولتی، پارک های علم و فناوری و سایر دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و سازمان های مرتبط پژوهشی هدفمند شده و در راستای نیازهای جامعه است.

وی تصریح کرد: اگر معتقد به اهمیت انجام پژوهش در جامعه هستیم، لذا باید در برگزاری هفته پژوهش و انعکاس و ارائه دستاوردهای پژوهشی نیز به همان میزان اعتقاد، با قدرت و قوی در میدان عمل حاضر شویم.

شاهمرادی با مروری بر وضعیت استان البرز ، افزود: البرز یکی از قویترین استان های حوزه صنعت و تولید است که بیش از 70درصد داروی کشور با 51 کارخانه فعال داروسازی در استان البرز تولید می شود، در بحث کاتالیست 4 واحد مهم دانش بنیان در استان البرز است و 250 واحد قطعه سازی صنعتی و صنفی، 45 دستگاه آموزشی، تحقیقاتی و دانشگاهی در این استان وجود دارد.

معاون استاندار البرز ادامه داد: امروز دانشگاه ها معتقد هستند که می توانند برای مشکلات جامعه راه حل ارائه کنند و لذا بایستی از تمامی پیشنهادها در زمینه ها تخصصی مطرح شد استفاده کرد و با تحلیل آنها تصمیم گیری کرد.

شاهمرادی در بخش دیگری از سخنانش به توضیحاتی در خصوص سازمان ها و ارگان های شرکت کننده در مراسم هفته پژوهش، نحوه برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات پژوهشی استان، حضور فناوران برتر و پژوهشگران نخبه استان، فعال سازی بخش دانش آموزی در مراسم هفته پژوهش و تشکیل میزگردهای تخصصی با حضور اساتید فن پرداخت.

در این جلسه همچنین سیداحسان شیرنگی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با توضیحات مشروحی در دو بخش به بیان گزارش دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و تشریح برنامه های استانی هفته پژوهش پرداخت.

مسئولین و معاونین پژوهشی دانشگاه ها، موسسات و مراکز علمی و پژوهشی استان البرز نیز با بیان نظرات، پیشنهادات و طرح های خود، مطالبی را در خصوص بهتر برگزار شدن مراسم هفته پژوهش عنوان کردند.

گفتنی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج امسال میزبان برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان البرز است که در آذرماه و همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

کد خبر: 1023681

وب گردی

وب گردی