دانشگاه آزاد ارومیه در لیست واحد های مجاز برای جذب دانشجوی غیر ایرانی قرار گرفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از طرف وزارت علوم در لیست واحدهای مجاز برای جذب دانشجوی غیر ایرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از ارومیه محمود پوریوسف در هجدهمین جلسه هیات امنای استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 9 واحد، 5 مرکز و 4 آموزشکده سما است گفت: سهم مراکز آموزش علمی در سطح استان 71 واحد دانشگاهی است و با تلاش های فراوان و کسب مجوزهای لازم از امور بین الملل سازمان مرکزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه اخذ شد.

وی با اشاره به سابقه مراودات ساکنان استان آذربایجان غربی با کشورهای همسایه بویژه اقلیم کردستان عراق، در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ادامه داد: استان آذربایجان غربی به واسطه برخورداری از نعمت مرزی بودن با کشورهای همسایه می تواند از این فرصت پیش آمده بعنوان یک ظرفیت و پتانسیل علمی نگاه کند.

پوریوسف گفت:برای اولین بار بودجه بندی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی متناسب سال آموزشی و کاملا تخصصی، عملیاتی و کاربردی انجام گرفته و برای هرفعالیت بودجه مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بالای 100 هزار دانشجو در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که 31 هزار دانشجو یعنی 28 درصد سهم آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در خصوص آمار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: بالای 4 هزار دانشجو در مقطع کاردانی، بیش از 17 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، بیش از 5 هزار 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 614 دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای و 646 دانشجو در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

پوریوسف اذعان کرد: 675 عضو هیات علمی و 1132 نفر استاد متخصص با این دانشگاه همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تعداد 999 رشته محل در دانشگاه ها و مراکز عالی وجود دارد تصریح کرد: از این میان 118 رشته محل سهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس واحد ارومیه در خصوص آزمایشگاه ها و کارگاه های این مرکز علمی خاطرنشان کرد: این دانشگاه 281 آزمایشگاه و کارگاه مجهز دارد که نشان از توسعه کیفی این دانشگاه است.

وی تاکید کرد: نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی 44 نفر، نسبت به کل اساتید 72 نفر و نسبت به کارکنان 36 نفر است که این مهم نیز نشانگر سطح کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی در پایان گفت: رایزنی های لازم برای اخذ مجوز برای فعال کردن پردیس علوم تحقیقات آذربایجان غربی به مرکزیت ارومیه زیر نظر واحد علوم و تحقیقات تهران صورت گرفته است و با توجه به پتانسیل های موجود با مساعدت سازمان مرکزی از نیمسال نخست 99-98 برای جذب دانشجو اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد خبر: 1023692

وب گردی

وب گردی