رهایی 7  زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم

دادستان جیرفت گفت: هفت نفر محکوم به قصاص نفس با رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: طی چهار ماهه‌ ابتدای سال ۹۸ با رضایت اولیای دم 7 نفر محکوم به قصاص نفس از اعدام رهایی یافتند.

سلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم جنوب استان کرمان داشتن روحیه گذشت و ایثار است گفت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۱۷ نفر محکوم به قصاص نفس در زندان جیرفت از چوبه دار رهایی یافتند.

وی از اقدامات خداپسندانه خانواده‌های اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت کرده اند قدردانی کرد و افزود: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

این مقام قضایی عنوان کرد: در راستای سیاست‌های کلی قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان، مبنی بر حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان، در چهار ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۱۴ درصدی ورودی به زندان جیرفت را داشته ایم.
گفتنی است با ورود سلامی دادستان جیرفت، قاضی ناظر زندان و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و وساطت رئیس زندان جیرفت، روحانیون، معتمدین و متنفذین محلی و تعدادی دیگر از خیرین و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه رهایی این افراد از قصاص نفس فراهم شده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1023709

وب گردی

وب گردی