دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در رأس برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: اجرای دقیق دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری باید در رأس برنامه‌های فرهنگی دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از رودسر، ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ظهر دیروز در جلسه شورای فرهنگی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش برگزار شد با تأکید به‌ضرورت برگزاری این جلسات اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی درباره ارتقای فرهنگ و حجاب در جامعه مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین به‌منظور ایجاد هماهنگی و جلوگیری از انجام هرگونه موازی کاری برگزاری این جلسات ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: رعایت شئونات رفتاری در محیط دانشگاهی توسط استادان و کارکنان و لزوم دقت در گزینش انتخاب استادان و ارائه الگوهای مناسب در سطح واحدها لازم بوده و تذکر و مشاوره جزء ویژگی‌های اخلاقی و اسلامی در زمینه توسعه فرهنگ حجاب در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود. اجرای دقیق دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری باید در رأس برنامه‌های فرهنگی دانشجویان قرار گیرد.

حسین خارا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته درحوزه ترویج فرهنگ و حجاب در دانشگاه که شامل برگزاری کارگاه‌ها، نصب تصاویر و نوشته‌هایی با موضوع حجاب در محوطه دانشگاه و اطلاع‌رسانی وسیع در راستای بخشنامه آراستگی درباره پوشش مناسب توسط دانشجویان و رعایت شئونات اسلامی بود را ارائه کرد.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان واحد رشت نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری در بین واحدها گامی اساسی در به ثمر رساندن اهداف مقدس انقلاب اسلامی برداشته و شایسته است که در واحدها یک ستاد پیگیری در معاونت فرهنگی ایجاد شود تا با فرهنگ‌سازی مناسب و به دور از هرگونه افراط‌ و تفریط در مسیر اعتدال گام برداریم.

در ادامه این جلسه اعضای هیئت رئیسه و کارشناسان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش به بیان دیدگاه‌های راهبردی با موضوع عفاف و حجاب پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023719

وب گردی

وب گردی