پویایی محیط دانشگاه با اتکا به ظرفیت نخبگان/ سالانه هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد جذب می‌شوند

یکی از موارد حائز اهمیت در دانشگاه‌‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور جذب هیئت علمی جوان با معیارهای مناسب در جهت تربیت نسل آینده‌ساز ایران است که قرار است سالانه هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد جذب شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ایران کشوری جوان با منابع فراوان است که استفاده صحیح از این نیروی انسانی توانمند، می‌‌‌‌تواند به پیشرفت‌‌های قابل توجهی در تمام عرصه‌‌ها منجر شود. دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی فعال کشور بعد از مدارس، پایگاه اصلی تربیت نیروی انسانی موثر در جهت توسعه و تعالی کشور محسوب می‌‌شوند؛ بنابراین حضور افراد متعهد و توانمند در کرسی‌‌های استادی دانشگاه امری مهم و غیر‌‌قابل انکار است که همواره باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

توجه به جوان‌‌گرایی مورد تأکید مقام معظم رهبری

یکی از موارد حائز اهمیت در دانشگاه‌‌‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور جذب هیئت علمی جوان با معیارهای مناسب در جهت تربیت نسل آینده‌ساز ایران است. توجه به جوان‌‌گرایی و استفاده از نیروی انسانی جوان مسئله‌‌ای حائز اهمیت بوده که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

به گفته ایشان، روزی که صنعت هسته‌ای آغاز به کار کرد، حتی برخی از دانشمندان نسل قدیمی منکر توانایی جوانان دست‌اندرکار این صنعت بودند؛ اما روزی که صنعت هسته‌ای به اوج رسید، همان افراد اعتراف کردند که جوانان ایرانی خواستند و توانستند.

ایشان معتقدند، مسئولان باید به قدرت و توانایی جوانان ایمان بیاورند و جوانان نیز باید کار را با ابتکار و بدون خستگی دنبال کنند و از برخی قدرنشناسی‌ها دلسرد نشوند.

دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزش عالی کشور در دوران مدیریت جدید با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، توجه به جوانان و جوان‌‌‌‌گرایی را سرلوحه امور قرار داده است و برای قدم آغازین در این راستا، استفاده از نیروی جوان و نخبه کشور را به عنوان عضو هیئت علمی جزو برنامه‌‌‌‌های اصلی خود قرار داده است. برای بررسی توجه به بحث جوان‌‌‌گرایی در جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد به سراغ مسئولان مربوط و برخی از روسای واحدهای دانشگاهی رفتیم که مشروح آن را اینجا می‌‌‌خوانیم.

جذب سالانه هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گفته بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در دوره مدیریتی جدید، دانشگاه آزاد قرار است به مدت ۵ سال، هرسال هزار عضو هیئت علمی جذب کند. در همین راستا، پس از فراخوان سال 97 حدود هزار و ۵۵۵ نفر به منظور انجام مصاحبه به استان‌ها معرفی شده بودند که مصاحبه هزار و 58 نفر انجام شده و صلاحیت علمی ۴۱۱ نفر نیز تأیید شده که پرونده آنها برای ارزیابی صلاحیت عمومی در اختیار دفتر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

وی معتقد است، موتور پیشران کشور در واقع جوان نخبه، انقلابی، باانگیزه، متعهد، کارآمد و متخصص بوده و وظیفه اصلی ما در مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز جذب جوانان انقلابی، حزب‌الهی، ولایی و متخصص به عنوان اعضای هیئت علمی است.

جذب 40 عضو هیئت علمی در بیمارستان فرهیختگان

به گفته سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، بیمارستان فرهیختگان نیازمند به حضور اعضای هئیت علمی جدید بوده و باید 40 نفر از استادان متخصص و فوق‌‌‌‌‌تخصص به عنوان عضو هئیت علمی جذب شوند.

وی معتقد است، از موارد حائز اهمیت در جذب اعضای هیئت علمی علوم پزشکی آزاد، جوان‌‌‌‌گرایی و جذب نخبگان جوان پزشکی در بدنه هیئت علمی دانشگاه است تا بتوانیم با حضور استادان جوان توانمند و در کنار استادان با‌تجربه، مجموعه‌‌ای از توانمندی‌‌‌های مختلف را در ارائه علوم پزشکی به دانشجویان داشته باشیم.

جذب 30 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد استان خراسان شمالی

رجبعلی وثوقی مطلق رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی هم معتقد است، جذب نیروهای جوان متعهد و متدین که روحیه جهادگری داشته و دلسوزانه توانایی تربیت نسل آینده کشور را داشته باشند، جزو شاخص‌‌‌‌های اصلی ما در جذب استادان دانشگاه است. در رشته‌‌‌‌های علوم پزشکی مانند سابق بنا به ضرورت از حضور استادان پیشکسوت بهره‌‌مند می‌‌شویم و جوان‌‌‌گرایی در انتخاب اعضای هیئت علمی به معنای حذف نیروی با‌‌تجربه نیست.

به گفته وی، امسال بیش از 20 عضو هیئت علمی به گروه‌‌های علوم پزشکی اضافه خواهند شد. کل تعداد افرادی که در مجموع رشته‌های دانشگاه آزاد این استان به عنوان هیئت علمی جذب می‌‌‌‌شوند به 30 نفر خواهد رسید و توجه به جوان‌گرایی و اولویت جذب فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد از جمله موارد مورد توجه در استخدام استادان هیئت علمی است.

در حقیقیت، با توجه به گستردگی که دانشگاه آزاد دارد جذب هیئت علمی در کلیه واحدهای دانشگاهی علاوه بر توجه به جوان‌‌گرایی در کشور که به عنوان اولویت این دانشگاه بزرگ قرار گرفته، منجر به اشتغال‌‌زایی، به ویژه برای فارغ‌‌‌‌‌‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد شده و از نخبگان و افراد متخصص در رشته‌‌های مختلف این دانشگاه جذب هیئت علمی انجام شده است.

حمایت دانشگاه آزاد از فارغ التحصیلان خود در جذب هیئت علمی

امیر علی انواری فارغ‌‌التحصیل دانشگاه آزاد و عضو هیئت علمی دانشکده دام‌‌پزشکی علوم و تحقیقات که در سن 30 سالگی و در سال 85 به عضویت هیئت علمی درآمده است. حمایت از جوانان و نخبگان و به کارگیری آنها در بدنه هیئت علمی دانشگاه آزاد از نقاط قوت این دانشگاه در جذب دانشجو است.

وی معتقد است، با توجه به کمبود اعضای هیئت علمی، اولویت قراردادن بحث جوان‌‌‌گرایی و جذب فارغ‌‌‌التحصیلان جوان دانشگاه آزاد علاوه بر تحقق توجه به نیروی جوان کشور در جهت سازندگی منجر به اشتغال‌‌زایی در این دانشگاه خواهد شد.

گفتنی است، توجه به جوان‌‌‌‌گرایی در بدنه دانشگاه آزاد امری مشهود است و دکتر ولایتی نیز به عنوان رئیس هیئت موسس این دانشگاه به انتخاب جوانان با صلاحیت‌‌‌‌های تخصصی و عمومی در بدنه هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارند.

در حقیقیت، دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب در جهت استفاده از نیروی جوان کشور، عزم جدی برای حضور جوانان در هیئت علمی این دانشگاه دارد که بزرگ‌ترین دستاورد آن، علاوه بر اشتغال‌‌زایی گسترده در کشور، حضور جوانان و استفاده از آنها در راه توسعه و آبادانی ایران است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023720

وب گردی

وب گردی