بررسی  توانمندی‌های داخلی و حلقه مفقوده در رونق تولید ملی

صنعت گرافیک، ویترین توانمندی‌های داخلی و حلقه مفقوده در رونق تولید ملی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فائزه میرکاظمی طراح و پژوهشگر گرافیک با بیان این مطلب گفت: برخلاف تصور بسیاری از صاحبان مشاغل، صنعت گرافیک تنها حوزه‌ای فانتزی و شیک نیست؛ بلکه گرافیک علاوه بر معرفی یک محصول می تواند محرک تولید و تاثیرگذار در حوزه فروش و بازاریابی صنعت و فعالیت های خدماتی یک کشور باشد.

وی تصریح کرد: در دنیای امروز مصرف کننده پیش از خرید ابتدا تحت تاثیر برچسب، لوگو، بسته بندی و طرح و شکل محصول قرار می گیرد؛ به عبارتی حظ بصری بیش از کیفیت می تواند بر میزان فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بسیاری از خریداران محصولات خارجی در ایران بیش از هر چیز تحت تاثیر شمایل شیک و بسته بندی چشم نواز محصول قرار می گیرند و این مبین قدرت گرافیک و اهمیت دادن به روانشناسی فروش است.

میرکاظمی گفت: استفاده از گرافیکی قوی و حرفه ای می تواند حس خوب و اعتماد را در ذهن مشتری ایجاد کند و برعکس آن طراحی ضعیف و ناهماهنگ می تواند مشتری را ناامید کند، پس استفاده از گرافیک جذاب که دقت بالایی در به‌کار‌گیری رنگ های متناسب با موضوع دارد می تواند تا حد زیادی مخاطبان را به خرید محصول ترغیب کند.

وی با بیان اینکه گرافیک موتور محرک رونق تولید است افزود: میزان فروش می تواند درصد موفقیت و بقای یک محصول را مشخص کند و از آنجایی که گرافیک تاثیر مستقیمی در ترغیب خریدار دارد می توان اینگونه نتیجه گرفت که توجه به صنعت گرافیک می تواند نقش بسزایی در رونق تولید بازی کند.

فائزه میرکاظمی گفت: مصرف کنندگان امروز بیشتر به دنبال تجربه بصری هستند و این درحالی است که اگر حوزه گرافیک را به عنوان پیشران چرخه صنعت در راس برنامه ها قرار دهیم، می‌توان امیدوار بود که در بازارهای بین المللی برندهای داخلی نیز بتوانند از فروش چشم‌گیری برخوردار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023731

وب گردی

وب گردی