اصلاح‌طلبان در نظام اقتصاد ضعیف و ناکارآمد هستند

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: عملکرد اصلاح طلبان در نظام اقتصاد ضعیف و ناکارآمد است و مردم و اساتید اقتصاد دانشگاه نقد منطقی درقبال عملکرد تیم اقتصادی دولت ارائه می دهند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره سهم اصلاح طلبان در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم گفت: ۸۰ درصد مدیران کشور اصلاح طلب و ۱۰ درصد از حزب اعتدال و توسعه هستند، طبیعتا نیروهای آنها در حوزه اقتصاد مسئولیت برعهده دارند به همین جهت باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

وی افزود: عملکرد اصلاح طلبان در نظام اقتصاد ضعیف و ناکارآمد است، اگر از مردم عادی تا اساتید دانشگاه اقتصاد به عنوان خواص جامعه سوال کنید همه آنها نقد منطقی درقبال عملکرد تیم اقتصادی دولت ارائه می دهند و این واقعیتی است که وجود دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برنامه و راهبرد اقتصادی دولت مشخص نیست، اظهار داشت: نظریه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب ارائه شده است اما در عمل دولت در این زمینه و شعارهای سال به جز سخنرانی کاری انجام نداده است؛ یعنی در سخنرانی ها بر فرمایشات رهبر انقلاب تایید می کنند اما در عمل هیچ اقدامی مشاهده نمی شود.

سجادی تاکید کرد: دولت از این حق برخوردار است که ارز را کنترل و قدرت پول ملی را حفظ و یا افزایش بدهد؛ از این رو دولت کنترل شدید دارد، نه اینکه وضعیت را رها کند اما دولت و به تبع آن تیم اقتصادی بر روی بازار و اقتصاد کنترل ندارد و رها کرده اند. به همین جهت عملکرد اصلاح طلبان در حوزه اقتصادی نه تنها قابل دفاع نیست بلکه نمره بسیار پایین کسب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها، احزاب و مردم باید از تیم اقتصادی دولت مطالبه کنند که چرا اقتصاد کشور به این اندازه ضعیف و ناکارآمد اداره می شود، اظهار داشت: دولت و اصلاح طلبان که در همه بخش ها بخصوص اقتصاد سهیم هستند، هیچ کارنامه قابل عرضه ای به مردم ندارند.

این فعال سیاسی گفت: جالب اینجا است که اصلاح طلبان با این نقش آفرینی در دولت و تیم اقتصادی امروز طلبکار شده اند و به عبارت دیگر دست پیش می گیرند که پس نیفتند!

سجادی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان برای انتخابات برنامه دارند که خود را با همه این خرابکاری ها و ناکارآمدی ها محق جلوه دهند، افزود: اصلاح طلبان تمایل دارند در قدرت قرار گیرند و در عین حال نقش اپوزیسیون را بازی کنند،باید روشن شود چرا می خواهند نقش اپوزیسیون را بازی کنند! چون شما از مزایای قدرت استفاده می کنید اما به دنبال این هستید که در مقام طلبکار ظاهر شوید.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان در همه بخش ها بویژه اقتصاد کشور ناکارآمد بوده اند و مشکلات فعلی حاصل نوع مدیریت آنها است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اصلاح طلبان نقش اساسی در پیروزی روحانی و تشکیل دولت ایفاء کردند، از این رو باید واقع نگر بود، تاکید کرد: براین اساس اصلاح طلبان نقش بسیار مهم و چشمگیر در نابسامانی های اقتصادی و ضعف مدیریت و ناکارآمدی ها در دولت دارند؛ تحریم ها ۲۰ درصد مشکل کشور را به خود اختصاص می دهد و ۸۰ درصد آن داخلی و مربوط به مدیریت است.

سجادی اضافه کرد: اقتصاد ژاپن، اقتصاد مقاومتی است؛ از این رو یکی از برنامه هایی که آنها دنبال می کنند حمایت از تولید است اما در ایران علی رغم اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب اعلام کرده اند مدیران دولتی فقط سخنرانی می کنند و خیلی هم جذاب و شیرین سخن می گویند اما در عمل از اقتصاد مقاومتی،حمایت از تولید و ایجاد اشتغال خبری نیست.

وی درباره اینکه با توجه به نقش آفرینی مهره های اصلاح طلب در دولت، هدف آنها از طرح انتقاد از دولتِ اعتدال چیست؟گفت: می خواهند خود را شریک شکست ها و ناکارآمدی های دولت قلمداد نکنند که در ایام انتخابات بتوانند شعارهای دیگر طرح کنند؛هدف فریب افکار عمومی برای کسب آرا است.

کد خبر: 1023735

وب گردی

وب گردی