افتتاح چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی

تربیت دانش آموزانی خلاق که در مسیر دانش اندوزی، کارآفرینی و خلق ثروت گام برمی دارند با افتتاح چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی آغاز شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره برگزاری چهارمین المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: ترویج و فرهنگسازی دانش سلول‌های بنیادی میان دانش آموزان سراسر کشور هدفی است که این رویداد دنبال می‌کند. دستاورد آن نیز، تربیت جوانانی متعهد و با منش علمی است که در مسیر دانش اندوزی، کارآفرینی و خلق ثروت گام نهاده و امید است در اعتلای کشور نقش مهمی ایفا کنند. اهدافی که با برگزاری چهار دوره المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مسیر نحقق آن طی شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست یادآور شد: این المپیاد با همراهی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان به پرورش جوانانی می‌پردازد که روزی پرچم‌داران این مرز و بوم خواهند بود و امید است این دانش آموزان با همت خود بتوانند در آینده نه چندان دور رتبه ایران را در بین مدعیان این علم در دنیا ارتقا بخشند.

به گفته حمیدیه، امید است برگزیدگان این المپیاد در تمامی مراحل زندگی خود اخلاق را در راس تمامی فعالیت‌های خود قرار دهند و متعهدانه و در کمال فروتنی در خدمت رسانی به کشور عزیزمان کوشا باشند.

بر اساس این گزارش، تاکنون 3 دوره از این المپیاد برگزار شده است و 12 مرداد ماه سال جاری چهارمین دوره آن با تقدیر از برگزیدگان دوره گذشته افتتاح شد. دانش آموزان برگزیده و راه یافته به مرحله سوم در اردوی علمی تابستانه به مدت دو هفته حضور می‌یابند. دانش آموزان از شهرهای مختلف کشور که دو هفته را در کنار هم سپری می‌کنند و آموزش می‌بینند. در این اردوی تابستانی دانش آموزان با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی توانمندتر می‌شوند و با بازدید از پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های فناور در این حوزه در جریان پیشرفت‌های علمی و دستاوردهای آن قرار می‌گیرند. این حرکت علمی در کشور توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان آغاز شده است تا پیشرفت آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023756

وب گردی

وب گردی