حمایت مالی معاونت علمی برای تجاری سازی در حوزه علوم انسانی

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما نتوانستیم براساس فرهنگ 6 هزار ساله در بخش علوم انسانی تجاری سازی کنیم که آمادگی داریم در این بخش سرمایه گذاری و کمک مالی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری های حوزه کتابداری اسناد و محتوای دیجیتال، گفت: امروزه هوش مصنوعی در تمام حوزه ها ورود پیدا کرده است در همین راستا هم اکنون اکثر افرادی که به خارج رفته بودند به داخل کشور بازگشتند که این همه دین در حوزه هوش مصنوعی ارزشمند است.
ستاری افزود: برای تولید محتوا نیاز به مواد خام داریم که بهترین مکان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است. چرا که با این ارزش افزوده فروان نصیب کشور می شود.
معاون علمی و فناوری گفت: کتابخانه ملی باید به این نتیجه برسد که از طریق استارت آپ ها می توان درآمدزایی کرد. باید در این حوزه مکانیزم تعریف شود تا کسانی که نیازمند تولید محتوا هستند از آنها استفاده کنند.
ستاری تاکید کرد: در تجاری سازی حوزه علوم انسانی به شدت مسئله داریم. هزاران کتاب در بخش بانکداری اسلامی نوشته شده اما بانک های ما اسلامی نیست همچنین در بخش حجاب و سایر موضوعات؛ بایستی تجدید نظر شود.
وی افزود: ما نتوانستیم براساس فرهنگ 6 هزار ساله در بخش علوم انسانی تجاری سازی کنیم.
ستاری گفت: آمادگی داریم به این حوزه کمک مالی کنیم تا منجر به توسعه کشور و دانش شود.

در ادامه بابک زنده دل مدیرکل و برنامه ریزی و نظارت مدیر کلان پروژه لیپتک، به رویداد کارآفرینی ویتا اشاره کرد و گفت: در این رویداد 353 طرح از طریق فراخوان مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 31 طرح فعال،41 طرح برگزیده و 92 طرح ابتدایی بودند.
وی تصریح کرد: برای این موضوع حدود هزار نفر ساعت کار کارشناسی انجام شده است. این رویداد تخصصی در حوزه هوش مصنوعی بود.
زنده دل افزود: 664 منتورینگ در ویتا در حوزه علم اطلاعات، هوش مصنوعی و کسب و کار پرداخته شد.افرادی که در این رویداد شرکت کردند اغلب فارغ التحصیل تخصصی هوش مصنوعی و بیگ دیتا هستند که سابقه خوبی در این حوزه داشتند. کسب و کار، علم اطلاعات و هوش مصنوعی و داده موضوعات مهمی بود که در این رویداد به آن پرداخته شد.
او در پایان گفت: راه تمام این31 طرح برگزیده در رویداد باز است برای این که مسیرشان را ادامه دهند و در کنار ما رشد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023826

وب گردی

وب گردی