آموزش نگارش و مکاتبات اداری برای دهیاران در دانشگاه آزاد اسلامی رامسر

کارگاه آموزشی آیین نگارش و مکاتبات اداری با حضور دهیاران شهرستان رامسر در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، با توجه به اهمیت مکاتبات اداری در سطح درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، کارگاه آموزشی آیین نگارش و مکاتبات اداری ویژه دهیاران بخش های مختلف شهرستان رامسر با تدریس و سخنرانی احسان برزگر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با حضور ارسلان نعمتی بخشدار مرکزی شهرستان رامسر برگزار شد.
در ابتدای این مراسم علیرضا یکرنگی ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و عرض خیرمقدم به بخشدارمرکزی شهرستان رامسر گفت: دهیاران شهرستان رامسر اکثراً جوان، تحصیل کرده، دغدغه مند، پرتلاش و انسان دوست هستند و از سال 1375 که دهیاری ها شکل گرفت و دهیاران عزیز وارد این عرصه شدند به نوعی مورد اعتماد کامل همه مردم روستا هستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تصریح کرد: دهیاری کار بسیار سختی است واین عزیزان باید با کمترین امکانات، به صورت خودکفا و خودجوش به حل مشکلات آن روستا بپردازند.
یکرنگی در پایان افزود: برقراری ارتباط و تعامل دهیاران با مردم و هماهنگی با بخشداران و شوراهای اسلامی روستا موجب توسعه و پیشرفت در روستا ها می شود.
احسان برزگر مدرس این دوره آموزشی، با تشریح مفهوم ارتباط موثر و عناصر ارتباطی، نوشتن را یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی هر سازمانی توصیف کرد و گفت: اگر مهارت نوشتاری مناسبی در نامه نگاری نداشته باشیم در انتقال اطلاعات دچار مشکل شده و سیستم سازمانی بعد از مدتی، مسیری را می پیماید که شاید قابل انتظار نبوده چون از ابزار مناسبی برای فهم درست، استفاده نشده است. بنابراین نوشتار و مکتوبات که توسط نیروی انسانی سازمان ها انجام می شود، جایگاه بسیار مهمی دارد.

برزگر در ادامه در خصوص اهمیت و نقش مکاتبات اداری، انواع نامه های اداری و مشخصات آنها، اجزا ءو ارکان نامه های اداری، اندازه و ابعاد نامه های اداری، ضوابط مورد استفاده در تنظیم عنوان نامه، مراحل تهیه نامه های اداری، ثبت، بایگانی و شماره گذاری نامه ها و سایر نوشته های اداری مانند بخشنامه ها، صورتجلسه و دستورالعمل ها و... نکاتی را برای شرکت کنندگان بیان کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023827

وب گردی

وب گردی