اجرای احکام عوامل حمله تروریستی در دزفول

یک مقام قضایی گفت: احکام عوامل حمله تروریستی به عزاداران حسینی در منطقه صفی​‌آباد دزفول اجرا شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک مقام قضایی ضمن تشریح پرونده حمله به هیأت عزاداری قمر بنی هاشم(ع) در شامگاه مورخ 23 مهر ماه 94 در منطقه صفی​‌آباد دزفول از اجرای حکم قصاص و اعدام دو نفر از عناصر تروریستی گروهک جند الفاروق وابسته به گروهک تروریستی حرکه النضال العربی لتحریر الاهواز مستقر در کشور دانمارک خبر داد.

وی اظهار داشت: در شامگاه 23 مهر 1394 مقارن با دوم محرم، سه عنصر تروریست با اسلحه کلاشینکف هیأت عزاداری قمر بنی هاشم (ع) منطقه صفی ​آباد دزفول را به رگبار بستند که طی آن دو نفر از خادمین و عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) به نام‌​های بهمن رضایی نیا و حسین کریمی یگانه به شهادت رسیدند و چند نفر نیز به شدت مجروح شدند.

پس از وقوع این حادثه در تاریخ 28 مهرماه 94، عوامل عملیاتی و پشتیبانی گروهک به همراه اسلحه و مهمات و خودرو استفاده شده در این عملیات توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند.

پرونده افراد یاد شده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز با حضور متهمین و وکلای متهم به دقت مورد بررسی قرار گرفت و حکم پس از طی روند قضایی به تأیید دیوان عالی کشور رسید.

بر این اساس دو تن از عوامل اصلی این جنایت تروریستی به اتهام محاربه از طریق تشکیل گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت داخلی کشور، تهیه سلاح و مهمات جنگی، هدایت و رهبری عملیات تروریستی منجر به شهادت و مجروحیت 5 تن از شهروندان به قصاص و اعدام محکوم شدند و حکم آنها اجرا شد و سه نفر دیگر از عناصر تروریست به اتهام معاونت در محاربه، مشارکت در تشکیل گروهک تروریستی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، پشتیبانی از گروهک در این اقدام و... به مجازات حبس طویل​ المدت محکوم شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023845

وب گردی

وب گردی