کمک استارتاپ‌ها به افزایش سرانه مطالعه خانواده‌ها/ حوزه علوم انسانی به نگاه نو نیاز دارد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: با کمک استارتاپ ها کتابخانه ملی می‌تواند در خانه هر ایرانی شکل بگیرد و توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی فناوری های حوزه کتابداری اسناد و محتوای گفت: باید توسعه بازار کسب و کار و دانش در سطح ملی و بین المللی باشد. بازار کسب و کار نوین با استفاده از آخرین تکنولوژی و شیوه هایی که می تواند توسعه پیدا کند.
وی تصریح کرد: جوانان خلاق سرزمین ما می توانند با استفاده از فناوری های روز دنیا، کاری کنند که در هر خانه ایرانی، یک کتابخانه ملی وجود داشته باشد. ما وظیفه داریم به جوانان کمک کنیم تا آنها به فکر ترک وطن نباشند.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در آیین اختتامیه رویداد ویتا گفت: این رویداد می تواند فصل جدیدی برای توسعه بازار کسب و کار و گسترش دانش در سطح ملی و بین المللی باشد.
بروجردی ضمن تبریک روز مشروطه اضافه کرد: بازار نوین کسب و کار با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و آخرین شیوه هایی که می تواند جایگزین رویه ها و روش های گذشته باشد، پیشرفت کند.
وی تاکید کرد: البته صحبت من به معنای این نیست که روش های گذشته منسوخ شده یا مطلوب نیست، بلکه به این معناست که آن روش ها در مقطع زمانی خود کارآمد و اثر بخش بوده اما اگر بخواهیم توسعه را مبنای پیشرفت کشور قرار بدهیم، باید با استفاده از فناوری، راه نوینی برای رسیدن به این هدف پیدا کنیم.
بروجردی اضافه کرد: رسیدن به توسعه نیاز به ظرفیت، فضای و امکانات و دیگری سرمایه انسانی است.
سرمایه انسانی دو ابزار می‌خواهد که اگر فراهم شود دریچه‌ها باز می‌شود. یکی دانش و دیگر کاربردی کردن دانش است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، افزود: در حوزه علوم انسانی ما به نگاه‌های نو نیاز داریم. این نگاه یعنی کاربردی کردن علوم انسانی که می تواند از خلال دانش به دست بیاید.
وی تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایرانیان، حافظه ملی ایرانیان است و باید با برخورداری از دانش های نوین روز دنیا و ایجاد فضای گفت و گو و تحقیق را ه‌های جدیدی را باز و دانش جدیدی را تولید کند. این برای ما اثربخش است.
وی اضافه کرد: برعهده ماست که بتوانیم از میان برنامه‌های استراتژی معینی که برای سازمان در نظر گرفته‌ایم تحول ایجاد کنیم. لازم است بدانیم تمام آن‌ چیزی که امروز در اختیار ما قرار می گیرد گام‌هایی است که نسل جوان و خلاق ما توانسته آن ها را به دست بیاورد و این ها باید دیده شود و توسعه پیدا کند.
بروجردی در ادامه گفت: عرصه ای که قرار است در حوزه لیپتک شکل بگیرد و به عنوان طرح تحول از آن یاد می کنیم، طرحی است که می تواند مبنای عمل ما در آینده برای بهره گیری از خلاقیت های جوانان باشد. جوانانی که سرمایه کشور هستند.
بروجردی گفت: اگر ما ظرفیت را برای جوانان ایجاد کنیم، به آن‌ها باور و اعتماد داشته باشیم آن ها هم هیچ کجا را برتر و بالاتر از خانه خودشان نمی‌دانند.
بروجردی خاطرنشان کرد: با کمک استارتاپ ها کتابخانه ملی می‌تواند در خانه هر ایرانی شکل بگیرد و توسعه پیدا کند. ایده بهره‌گیری از دانش جوانان عزیز برای رسیدن به ایرانی آباد، آزاد و مستقل که تمام ما به آن اعتقاد داریم.
در پایان صحبت‌های بروجردی تفاهم نامه‌ای برای ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری و تشابدهی فناوری های حوزه کتابداری، اسناد و محتوای دیجیتال ما بین معاونت علمی ریاست جمهوری ایران و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به امضا رسید.
انتهای پیام/

کد خبر: 1023848

وب گردی

وب گردی