جلسه دفاع از نخستین رساله دکتری علوم قرآن و حدیث  دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد

نخستین دانش‌آموخته مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد خرم‌آباد از پایان‌نامه خود با عنوان « نقد منع تدوین حدیث نبوی در قرن اول هجری قمری » در دانشکده ادبیات و علوم انسانی این واحد دانشگاهی دفاع کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از خرم آباد، مرتضی دارابی به عنوان نخستین دانش‌آموخته واحد خرم آباد در گروه الهیات و معارف اسلامی، از پایان‌نامه خود با راهنمایی دکتر یدالله ملکی به عنوان استاد راهنما ودکتر جعفر تابان به عنوان استاد مشاور دفاع کرد.

جلسه دفاع این دانشجو با حضور چند داور از دانشگاه های علوم قرآن وحدیث ملایر، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد برگزار شد و وی توانست با امتیازعالی به عنوان نخستین فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته علوم قرآن و حدیث واحد خرم آباد شناخته شود.

دارابی در توضیح کلی پایان‌نامه خود مهمترین هدف در این پایان نامه را بررسی و ارزیابی ادلّه ممانعت از تدوین و کتابت حدیث و حکمت منع نگارش آن در عصر رسالت پیامبر (ص) و اثار و نتایجی که از همین منع نگارش به وجود آمده در قالب دیدگاه های مختلف عنوان کرد.

وی افزود: در همین رابطه مقاله ای تحت عنوان «فلسفه ی جدال منع نگارش حدیث و تاثیر منع نگارش حدیث در سلب مرجعیت فلسفی ائمه در صدر اسلام» در مجلات علمی پژوهشی ، پژوهش های اعتقادی و کلامی به چاپ رسیده است.

مرتضی دارابی دوره تحصیل در واحد خرم آباد را یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین دوران تحصیلی خود عنوان کرد و گفت : بسیار خوشحالم که این واحد دانشگاهی را برای اتمام تحصیلات خود انتخاب کردم.

در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با ۹ رشته دکتری و ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و بیش ۱0۰ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در زمره واحد‌های جامع واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می‌آید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023867

وب گردی

وب گردی