داوطلبان کنکور 98 می توانند 150 رشته محل را انتخاب کنند/  پذیرش بر اساس سوابق‌تحصیلی از رشته‌های با آزمون مجزا است

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 فردا اعلام می شود که داوطلبان می توانند برای قبولی در آزمون امسال 150 رشته محل را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمودرضا رحیمیان معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در‌ نشست خبری اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 گفت: آزمون سراسری سال ۹۸، برای رشته‌های با آزمون و بر اساس سوابق‌ تحصیلی برگزار شده است‌. داوطلبان می‌توانند حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل را بر اساس علاقه خود مرتب و در‌ سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند.

وی‌ادامه داد: داوطلبان لازم است ابتدا در پیش‌نویس انتخاب رشته، کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را درج کرده و نسبت به کنترل آن اقدام کنند. داوطلبان باید در هنگام انتخاب رشته دقت لازم را داشته باشند. داوطلبان پس از انتخاب رشته رسید دریافت‌ خواهند کرد و عدم دریافت این رسید به نشانه آن است که در انتخاب رشته داوطلب آزمون مشکلی وجود دارد.

رحیمیان بیان کرد: ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون از ۱۷ اسفند آغاز تا ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت. داوطلبان باید نسبت به ثبت ۱۰۰ کد رشته محل از دفترچه راهنما اقدام کنند. انتخاب‌رشته پذیرش بر اساس سوابق‌تحصیلی از رشته‌های با آزمون مجزا است. داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام علاقه‌مندی خود را به دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکرده‌اند می‌توانند در زمان انتخاب رشته علاقه‌مندی خود به این دانشگاه‌ها را اعلام کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان پس از انتخاب رشته فرصت ویرایش خواهند داشت، در صورتی که کدهای انتخاب رشته به اشتباه ثبت شده باشد، لازم است داوطلبان نسبت به ویرایش و اصلام کدرشته‌محل‌های آزمون اقدام کنند.

معاون امور آزمون‌های سنجش آموزش کشور تاکید کرد: متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از 20 مرداد با مراجعه به سایت این دانشگاه مراجعه کنند و از جزئیات لازم در زمینه انتخاب رشته اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023886

وب گردی

وب گردی