جزئیات کارنامه داوطبان کنکور ۹۸ تشریح شد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش‌ آموزش کشور به تشریح جزئیات کارنامه داوطلبان کنکور ۹۸ پرداخت.

به گزارش‌خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در‌ نشست خبری اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 به تشریح جزئیات کارنامه داوطلبان کنکور پرداخت و اظهار کرد: کارنامه داوطلبان شامل هفت بخش اصلی و یک بخش توضیحات است. در‌ بخش اولیه کارنامه داوطلبان اطلاعات کلی معدل‌ دیپلم، گروه آزمایشی، سال‌ اخذ دیپلم، قبل از دیپلم، استان بومی و غیره ثبت شده است.

وی افزود: در‌ بخش دوم کارنامه داوطلبان، اعلام علاقمندی و وضعیت مجاز به انتخاب‌رشته در ستون‌های روزانه و شبانه، مجازی و پردیس خودگردان، فرهنگیان و پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی آمده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی مجاز اعلام شده‌اند می‌توانند با کد هفت رقمی که در انتهای کارنامه درج شده است، برای انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بخشی از کارنامه به نمرات دروس دیپلم نظام جدید و نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم اختصاص داده شده است.

جمالی تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند برای اینکه بدانند شانس قبولی در کدام یک از رشته‌ها را دارند،‌ می‌توانند به سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در این سیستم تنها رشته‌های با آزمون پیشنهاد می‌شود، قیمت استفاده از این خدمات 7 هزار و 800 تومان است. در این سیستم انتخاب رشته مجازی، حداکثر 250 کد رشته‌محل به داوطلبان پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023890

وب گردی

وب گردی