برخورد قانونی با طلاق‌های صوری

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: در صورت اینکه طلاق صوری برای تأمین اجتماعی احراز شود بر اساس قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پایور مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه نشست خبری درباره طلاق‌های صوری در بیمه تأمین اجتماعی گفت: در این خصوص بازرسی‌های لازم صورت گرفته است و شمار متخلفان بالا نیست چرا که اثبات آن کار بسیار مشکلی است.

وی ادامه داد:‌ اگر اسناد و مدارکی به سازمان ارائه شود که طلاقی انجام شده و دوباره همان افراد ازدواج کرده‌اند بر اساس مستندات برخورد قانونی می‌کنیم ولی در مجموع در این خصوص موارد زیادی گزارش نشده است.

مشاور معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در ادامه درباره بیمه اتباع خارجی نیزگفت:‌ بیمه اتباع ایرانی خارج از کشور از گذشته نیز مطرح بوده است و در حال حاضر اداره کل بیمه اتباع خارجی تأسیس شده و ایرانیان مقیم خارج و خارجی‌های مقیم ایران نیز می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

در حال حاضر 25 کارگزاری در 18 کشور دنیا فعال است و این کارگزاری‌ها در کشورهایی دایر شده که جمعیت ایرانیان آنجا بیشتر است

وی افزود: در حال حاضر 25 کارگزاری در 18 کشور دنیا فعال است و این کارگزاری‌ها در کشورهایی دایر شده که جمعیت ایرانیان آنجا بیشتر است.

پایور درباره بیمه زنان خانه‌دار گفت:‌در این خصوص هر خانمی می‌تواند در قالب بیمه حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار با 12 درصد، 14 درصد و 18 درصد قرار بگیرد و در حال حاضر 130 هزار نفر از زنان خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و طرحی را تهیه کرده‌ایم و به دولت ارسال خواهیم کرد تا در صورت تصویب بتوانیم چند میلیون نفر از زنان خانه‌دار را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1023909

وب گردی

وب گردی