برگزاری دوره‌‌‌‌‌‌‌های توانمندسازی استادان/ مدرک دلیلی برای توانمندی یک استاد نیست

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با ایسکانیوز، از برگزاری دوره‌های توانمندسازی و آماده‌‌‌‌‌‌‌سازی استادان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با تاکید بر لزوم تربیت استاد انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر، برخی از استادان تخصص لازم در رشته تحصیلی خود را دارند ولی آمادگی حضور در کلاس را ندارند بر همین مبنا، برگزاری دوره‌های توانمندسازی و آماده سازی استادان دانشگاه آزاد را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: استادان باید قبل از حضور در کلاس های درس، در دوره های توانمندسازی به صورت مستمر شرکت و در جریان امور مربوط به این حوزه قرار بگیرند. این دوره های آموزشی برای استادان در تمامی رشته‌ها از جمله علوم انسانی، علوم مهندسی و علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه استادان معمولا در بستر تحصیلی خود مفهوم دانشگاه را درک می کنند، ادامه داد: داشتن مدرک دکتری دلیل محکمی برای توانمندی یک استاد دانشگاه نیست بلکه استاد دانشگاه باید ضمن وقوف بر خصلت‌های درونی، بخشی از آن‌ها را نیز آموزش ببیند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه در کشورهای غربی تربیت صحیح استادان از اهمیت زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع در کشور ما مغفول مانده و تربیت معلم متخصص یکی از نیازهای اصلی جامعه محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023923

وب گردی

وب گردی