مشاوره و انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 98 در واحد اردبیل

مشاوره انتخاب رشته کنکور سال 98 در مرکز مشاوره جامع دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل انجام می‌شود.

وکیل نظری رئیس مرکز مشاوره جامع عمومی واحد اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در واحد اردبیل اظهار کرد: مشاوره انتخاب رشته کنکور سال 98 در مرکز مشاوره جامع واحد اردبیل انجام می‌شود.

نظری به اهمیت مشاوره در انتخاب رشته تحصیلی اشاره و افزود: با توجه به اینکه سرنوشت تحصیلی و شغلی فرد را تعیین می‌کند پس دقت و توجه زیادی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: افراد عموما از توانایی و استعداد و حتی علایق خود زیاد آشنایی ندارند و دراین سن نمی‌توانند خوب تصمیم بگیرند و مشاوره‌ می‌تواند در این زمینه باعث فراهم‌آوردن شرایط بهتر برای تصمیم‌گیری برای دانش‌آموزان فراهم کند.

نظری، اطلاعات کافی در زمینه رشته‌های مناسب، شرایط بازار کار، تناسب رشته با استعداد فرد را از موارد مورد نیاز برای انتخاب رشته عنوان کرد و گفت: اشتباه در انتخاب رشته موجب عقب ماندگی تحصیلی، سرخوردگی، صرف زمان و هزینه جهت تغییر رشته و حتی منجر به اضطراب و افسردگی می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز مشاوره جامع روانشناختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در زمینه‌های روانشناسی و درمان اختلالات از قبیل اضطراب، افسردگی وسواس و غیره و مشاوره های فردی، زوج‌درمانی و گروه‌درمانی با استفاده از اساتید مجرب استانی برای دانشجویان و عموم مردم خدمات ارایه می‌دهد.

نظری افزود: علاوه بر‌ مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، کسب و کار، حقوقی، ورزشی و تغذیه نیز در این مرکز انجام می‌شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023925

وب گردی

وب گردی