قیمت گوشت سه برابر قیمت اولیه است/افزایش پرونده های قاچاق

سخنگوی تعزیرات با انتقاد از دلالی حوزه گوشت گفت: گوشت با سه برابر قیمت به دست مصرف کننده می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید یاسر رایگانی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به رقم آمار قاچاق کالا و ارز گفت: ۳۰ هزار و ۲۳ پرونده در حوزه قاچاق در سال جاری وارد سازمان تعزیرات شده است که در مقایسه با سال گذشته بیانگر رشد ۲۶درصدی است

وی افزود: پرونده های مختومه ۲۴درصد رشد داشته و به ۲۸هزاز و ۵۷۷ پرونده رسیده است.

رایگانی در خصوص تعهدات ارزی واردکنندگان گفت: رسیدگی به تخلفات ارزی و عدم ایفای تعهدات بر عهده شعب تعزیرات است. مجازات این متخلفان بین شش ماه تا یک سال تعلیق کارت بازرگانی و برگرداندن ارز دریافتی است. در سال ۹۷ تعامل بسیار نزدیکی با مدیران صمت داشتیم ولی در تهران بیش از ۲۰۰ پرونده را به اداره صنعت معدن و تجارت تهران فرستادیم اما هیچ پاسخ و اقدامی در این رابطه نداشتند.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: در بحث رسیدگی به تعزیرات باید همه مسئولان به میدان بیاید.

رایگانی ادامه داد: با هفت نفر از دامداران صحبت کردم متاسفانه قیمتی که دلالان دارند با قیمت ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان می خرند اما قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد ۱۰۰هزار تومان است و این بیش از سه برابر قیمت است.

رایگانی در ادامه با اشاره به پایین نیامدن قیمت موبایل گفت: از اتحادیه ها می خواهیم بیایند و قیمت ها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۹ هزار و ۵۶۵ پرونده در اجرای احکام در ۱۳۸ روز نخست سال جاری مختومه شده و میزان ۲ هزار میلیارد و ۲۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی وصول شده است. از این پرونده ها ۳۵ پرونده مختومه با محکومیت بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده که وصولی این پرونده ها، ۴۴۶ میلیارد ریال بوده است.

وی به گشت مشترک تعزیرات اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ مردادماه تعداد ۹ هزار و ۳۳ گشت مشترک انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۸ مورد بازرسی انجام شده که ۱۶ هزار و ۸۴۲ واحد بدون تخلف، ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحد داری تخلف بوده اند. ۱۰ هزار و ۹۳۷ مورد نیز به منظور پیشگیری از تخلفات تذکر گرفتند. جمعا ۱۸ هزار و ۹۴۵ پرونده برای متخلفان تشکیل شده که به پرداخت ۳۹۲ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند. تعداد ۵۲ هزار و ۶۵۴ مورد تماس و ثبت در خواست در سامانه تلفنی و تارنمای سامانه ۱۳۵ انجام شده که شامل ۲۸ هزار و ۴۴۷ مورد شکوائیه، ۲۴ هزار و ۲۰۷ مورد گزارش مردمی می باشد و این شکوائیه و گزارش ها در دست بررسی و رسیدگی است.

پرونده عدم تحویل برنج در حال رسیدگی است

رایگانی به بیشترین میزان تخلف از نظر کاشف در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در حوزه کالا و خدمات پرونده عدم تحویل برنج با عنوان تخلف عدم اجرای تعهدات تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمان دولتی به ارزش ۵۷۸ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی به تخلفات در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: پرونده یک شرکت مادر تخصصی به دلیل عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز ورود یا پروانه ساخت از وزارت بهداشت با ارزش ۲۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال در حال رسیدگی است.

وی افزود: در حوزه قاچاق کالا و ارز پرونده نگهداری ۱۹ دستگاه ماشین آلات عملیات خاکی به ارزش یک هزار میلیارد ریال در حال رسیدگی است.

وی به پرونده های کاغذ اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۴۶ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز جمعا به ارزش ۲۲۶ میلیارد ریال با موضوع کاغذ وارد سازمان شده که تعداد ۱۲۵ پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۲۵ پرونده در حوزه قاچاق مختومه شده است.

وی افزود: متهمان در ۹۱ پرونده کالا و خدمات به پرداخت یک میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال جریمه نقدی و متخلفان ۱۶ پرونده قاچاق در این موضوع به پرداخت ۷ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال محکوم شدند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1023939

وب گردی

وب گردی