کاریکاتوریست مطرح کشور در سانحه رانندگی درگذشت

شهرام رضایی کاریکاتوریست مطرح کشورمان و دارنده اسکار جهانی کاریکاتور در سانحه رانندگی درگذشت.

به گزارش گروه فر هنگی ایسکانیوز، شهرام رضایی کاریکاتوریست ۴۱ ساله کشورمان بامداد امروز (سه‌شنبه ۱۵ مرداد) در سانحه رانندگی درگذشت. همسر او نیز در این حادثه جان خود را از دست داد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از دوستان زنده‌یاد رضایی خبر درگذشت او را تأیید کرد و گفت: استاد رضایی از هنرمندان مطرح استان اردبیل و کاریکاتوریست نام‌آشنای ایران و جهان بود.

وی بیش از یکصد جایزه داخلی و بین‌المللی دریافت کرده بود که مقام نخست مسابقه بین‌المللی «فکس برای صلح» ایتالیا، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی قبرس در سال ۲۰۰۳، مقام نخست رقابت بین‌المللی سال ۲۰۰۶ سوریه، مقام نخست مسابقه بین‌المللی کشور آذربایجان در سال ۲۰۰۸، جایزه نخست و دریافت تندیس طلا از دست رئیس جمهور قبرس در سال ۲۰۰۹، جایگاه نخست مسابقه بین‌المللی ایران در سال ۲۰۱۰، رتبه نخست مسابقه بین‌المللی دو سالانه پایداری ایران در سال ۲۰۱۱ و رتبه نخست مسابقه جهانی کاریکاتور قبرس در سال ۲۰۱۸ از جمله آن‌هاست.

زنده‌یاد رضایی سال‌ها با گروه کارتون و کاریکاتور خبرگزاری فارس همکاری داشت. خبرگزاری فارس درگذشت این هنرمند و مدرس دانشگاه را به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کند.

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی

هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی ضایعه ناگهانی در گذشت هنرمند کارتونیست؛ شهرام رضایی پیام تسلیتی برای بازماندگان آن مرحوم فرستاد.

او در این پیام آورده است: از شنیدن خبر فوت ناگهانی هنرمند کارتونیست ،شهرام رضایی بسیار متاثر شدم . جامعه هنری بار دیگر در غم از دست دادن یکی از هنرمندان مطرح این حوزه به سوگ نشست . این واقعه دردناک را خدمت اهالی فرهنگ و هنر و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر مسالت دارم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1023956

وب گردی

وب گردی