تعلل دولت در تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: در بحث تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی تعلل صورت‌گرفته از سوی خود دولت است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ف علی اکبری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: نظر به تخصیص 14 میلیارد دلار ارز دولتی برای تامین کالای اساسی موردنیاز مردم اثر محسوسی در اجرای این مصوبه مجلس و تعدیل قیمت کالاهای اساسی موردنیاز مردم مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: این ارز دولتی به منظور پیشگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بودجه در نظر گرفته شده تا حداقل اقشار آسیب‌پذیر برای تامین کالای اساسی مشکلی نداشته باشند، در سال اول هم آنقدر در نظام توزیع مشکلات وجود داشت که کالا ارزان به دست مردم نمی‌رسید.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال جاری هم شاید گفته شود دولت در حال تخصیص اعتبار و انجام کار برای تامین کالاهای اساسی است و این درحالی است که ما داریم به نیمه سال نزدیک می‌شویم و آنچه که در خصوص تامین کالاهای اساسی انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاده و محقق نشده است.

اکبری با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های نظارتی در حوزه‌های منطقه‌ای خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌های نظارتی در حوزه انتخابیه اینجانب به اندازه‌ای شدید است که افرادی هم که شاید مقصر نباشند در این داستان هزینه سنگین می‌پردازند و من در حوزه انتخابیه خودم شاهد برخوردهای تند و غیرمعقول در این زمینه بوده‌ام.

وی افزود: به عنوان مثال خروج دام محلی را از حوزه استان ممنوع کردند و این ممنوعیت را به اندازه‌ای تند اعمال کرده‌اند که اگر دامی از شهرستان به شهرستان دیگر هم آمده، دام وی را گرفته‌‌ و جریمه سنگینی برای این کار لحاظ شده است. در صورتی که صاحب این دام یک تولیدکننده محلی است و نباید با وی این‌گونه برخورد شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بحث تخصیص 14 میلیارد دلار ارز برای تامین کالاهای اساسی تعلل صورت‌گرفته از سوی خود دولت است و اگر کالا به درستی تامین می‌شد ما دستگاه‌های نظارتی کم نداریم، بلکه در شهرستان‌ها بیش از اندازه مردم را اذیت می‌کنند. مهم مدیریت تامین کالاست که باید ارز موردنظر تخصیص پیدا می‌کرد و به نظر من این ارز تخصیص پیدا نکرده است.

کد خبر: 1023975

وب گردی

وب گردی