طراحی و ساخت دستگاه خالص‌ساز هوا بر مبنای نانوذرات در ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) موفق به طراحی و ساخت دستگاه خالص‌ساز هوا بر مبنای نانوذرات در آزمایشگاه‌های این دانشگاه شد. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، عزیزالله شفیع‌خانی استاد فیزیک و عضو هیئت علمی و پژوهشگر آزمایشگاه کربن دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا (س) پس از سال‌ها پژوهش و تلاش موفق به ساخت دستگاه خالص‌ساز هوا بر مبنای نانوذرات شد. این در حالی است که بهترین نوع این دستگاه، نمونه آمریکایی آن است؛ اما تنها بر مبنای میکرو‌ذرات فعالیت می‌کند و کارکرد دستگاه ایرانی ۲۰ درصد بیشتر از دستگاه آمریکایی برآورد شده است.

با توجه به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی روی پژوهشگران و تولیدکنندگان و همچنین افزایش نرخ ارز، تولید نمونه داخلی علاوه بر مزیت کیفی ۲۰ درصدی، از حیث اقتصادی نیز به‌صرفه است و درخواست شرکت‌های مختلف برای تولید آن مؤید کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن است.

شفیع‌خانی از دانش‌آموختگان نسل اول فیزیک ایران، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از پژوهشگران سرآمد فیزیک در ایران است. وی به طراحی و ساخت قوی‌ترین دستگاه لیزر دی‌اکسیدکربن در کشور نیز مبادرت ورزیده است.

همچنین ساخت و طراحی کاشی و سرامیک‌های ساختمانی خودتمیزشونده، دستاورد دیگر اوست که در سال ۱۳۹۷ در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن‌بازار که در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی تهران به نمایش درآمد و نظر بسیاری از محققان را به خود جلب کرد.

آثار علمی ملی و بین المللی بسیاری از شفیع‌خانی منتشر شده که نام او را در زمره پژوهشگران جهانی فیزیک قرار داده است. وی سال ۱۳۹۷ پژوهشگر منتخب دانشگاه الزهرا (س) شد و بیشترین مقالات مشترک بین‌المللی را منتشر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023992

وب گردی

وب گردی