۱۰ هزاردانشجو در المپیاد‌ علمی دانشجویی ‌دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت می‌کنند

رئیس کمیته فنی یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی، تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله اولیه المپیاد را بیش از ۱۰ هزار نفر بیان ‌کرد و گفت: از این تعداد ۲۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی طی آزمون‌هایی خاص، انتخاب شدند.

به گزارش گروه دانشگاه‌ ایسکانیوز از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، پروین پورسالار در حاشیه برگزاری یازدهمین المپیاد‌علمی دانشجویی ‌دانشگاه‌های علوم پزشکی، با اشاره به برگزاری این المپیاد در ۶ حیطه، گفت: مدیریت نظام‌سلامت، استدلال بالینی، کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم، مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی و سلامت، آموزش پزشکی و تفکر علمی در علوم پایه نیز ۶ حیطه تشکیل‌دهنده این المپیاد هستند.

رئیس کمیته فنی یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی، تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله اولیه المپیاد را بیش از ۱۰ هزار نفر بیان‌ کرد و گفت: از این تعداد ۲۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی در اواخر ماه‌های سال گذشته طی آزمون‌هایی خاص انتخاب شدند و براساس برگزاری آزمونی مشترک در مناطق آمایشی توسط وزارت بهداشت از۲۳۰۰ برگزیده نیز ۵۷۰‌ نفر انتخاب شدند.

پورسالاری با اشاره به برگزاری یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی از ۱۲ تا ۱۶ مرداد ماه، گفت: از ۵۷۰ شرکت کننده نهایی، تعدادی در مرحله انفرادی و تعدادی در مرحله گروهی به‌عنوان نفرات برتر انتخاب می‌شوند و جوایز شامل مدال‌های طلا، نقره و برنز خواهد بود.

وی گفت: آزمون‌های برگزار شده صرفاً چهار جوابی نبوده ‌و به اشکال مختلف آزمون برگزار شده است و در حال حاضر بخشی از آزمون‌ها به‌صورت کارگروهی است که در طی آن دانشجویان با توجه به موضوع مورد آزمون، پروژه‌ای به‌عنوان ایده نیز طراحی کرده و آن را ارائه می‌دهند.

رئیس کمیته فنی یازدهمین المپیاد علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی با تأکید بر انتخاب بهترین ایده دانشجویان به‌منظور استفاده از آن‌ها و سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های طراحی شده، گفت: علاقه مند کردن دانشجویان به حیطه‌های خاص علوم پزشکی و تشویق آن‌ها به ادامه تحصیل و کار و کارآفرینی در حوزه پروژه برگزیده خودشان و تشویق اسپانسرها برای حمایت‌های مالی از پروژه‌های برگزیده، از اهداف این المپیاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023997

وب گردی

وب گردی